E-Auto Service Manager 11/2022

43 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2022 WARSZTAT wisu. Od zaplecza „elektryki” wcale nie wyglądają więc zbyt pięknie. Wszystko jest w nich jednorazowe. Przykładowo, zamiast wymieniać bloki LED, trzeba wymienić całą kosztującą krocie lampę. Uważam, że to niezgodne z postulatami dbałości o planetę. Przed upowszechnieniem technologia samochodów elektrycznych wymaga według mnie jeszcze dużych nakładów i rozwoju. Ludzie nie mają też świadomości, że do kosztu eksploatacji samochodów elektrycznych dojdzie najpewniej w przyszłości podatek drogowy – z którego obecnie są zwolnione ze względu na to, że jest on wliczany w ceny paliw. Dziwi mnie, że w kontekście strategii ekologicznego rozwoju branży motoryzacyjnej pominięte wydają się niektóre paliwa alternatywne. W mojej ocenie bardzo dobrze rokuje na przykład bioetanol – wysoce dostępny, a charakteryzujący się wskaźnikami emisji znacznie niższymi niż paliwa konwencjonalne. Mam nadzieję, że ludzie zaczną to analizować, a nie ślepo wierzyć we wszystko, co promuje establishment.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=