Strona główna / Części / Nowe konstrukcje rolek napinacza paska rozrządu
Nowe konstrukcje rolek napinacza paska rozrządu

Nowe konstrukcje rolek napinacza paska rozrządu

SKF wprowadził do wybranych zestawów naprawczych rozrządu nowe napinacze paska rozrządu. Zastosowane zmiany zgodne są z wymaganiami technicznymi stawianymi przez producenta samochodu.

W referencji VKM 22385 (od kodu produkcji 242N) oferowaną dotychczas metalową rolkę napinacza paska rozrządu zastąpiono konstrukcją z plastiku. Zachowano przy tym identyczne wymiary, jakość wykonania zgodną z oryginałem oraz sposób montażu. Zestaw ten przeznaczony jest do wybranych modeli Fiata Ducato (OE nr 474084699461357), Peugeota Boxer i Jumper (0818.32), Opla Movano (44 03 144 9111144) oraz Renault Master I/II, Mascott i Traffic (77 01 040 204).

Ta sama konstrukcja napinacza rolki paska rozrządu występuje również w zestawach naprawczych rozrządu SKF VKMA 02381, 02382, 02383, 02384, 02835, 02386, 02983, 02984 i 02986.

Od partii oznaczonych kodem 256N wykonana z plastiku rolka napinacza jest także w referencji SKF VKM 22380. Element ten pasuje do tych samych modeli samochodów, dlatego zawsze należy zwracać uwagę na numer OE zdemontowanej części – Fiat (474084799461358), Peugeot (0830.32), Opel (44 21 906 95508239) i Renault (50 01 001 272). Rolka ta występuje też w zestawach naprawczych rozrządu SKF VKMA 02381, 02383 i 02983.

Zmieniono również konstrukcję napinaczy w zestawach przeznaczonych do wybranych modeli z Grupy Volkswagen. Referencja SKF VKM 11269 (występuje również w zestawach naprawczych rozrządu VKMA 01148 oraz w zestawach naprawczych rozrządu z pompą wody VKMC 01148-2) odpowiada oryginałom o numerach OE 03L 109 243 B i 03L 109 243 F, zaś SKF VKM 11263 (VKMA 01263, VKMC 01263-1 i VKMC 01263-2) numerowi OE 03L 109 243 E. Są one montowane w modelach: Audi A1, A3 i Q3, Seat Ibiza i Leon, Skoda Fabia i Octavia oraz Volkswagen Golf i Polo z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 1.6 i 2.0 litra.

W przypadku tych referencji SKF zmienia sposób montażu. Po założeniu nowego napinacza należy zwrócić szczególną uwagę, aby kołek pozycjonujący został ustawiony zgodnie z instrukcją. W następnym kroku trzeba obrócić płytkę regulacyjną zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu wyrównania wskaźnika ze szczeliną na tylnej powierzchni napinacza i dokręcić wstępnie nakrętkę. Ostateczny moment dokręcenia wynosi 20 Nm + 45 stopni. Na koniec należy dwukrotnie obrócić wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Specjaliści SKF zwracają uwagę na ponowną kontrolę ustawienia wskaźnika względem napinacza. Jeśli oba elementy nie pokrywają się należy powtórzyć wszystkie czynności.

W przypadku wątpliwości, numer odpowiedniej referencji SKF dla danego modelu samochodu można sprawdzić w katalogu TecDoc lub poprzez aplikację dostępną na urządzenia mobilne z system Android lub iOS z możliwością zeskanowania kodu QR.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry