Strona główna / Diagnostyka / TESTERY MOBILNE PRZYSPIESZAJĄ!
TESTERY MOBILNE PRZYSPIESZAJĄ!

TESTERY MOBILNE PRZYSPIESZAJĄ!

Wszystko wskazuje na to, że liczba czujników, podzespołów i zarządzających ich pracą sterowników będzie w najbliższych latach wciąż rosła. W związku z tym coraz większe znaczenie dla sprawnej obsługi serwisowej będą miały parametry stosowanego testera. Jakie nowości oferują czołowi dostawcy sprzętu diagnostycznego?

Szacuje się, że do 2020 roku liczba parametrów diagnostycznych w nowoczesnych samochodach wzrośnie trzykrotnie – do mniej więcej tysiąca . Z jednej strony oznacza to dla właścicieli warsztatów nowe możliwości pozyskania klientów (w końcu wraz ze złożonością systemów zwiększa się ryzyko wystąpienia błędów i usterek). Z drugiej strony do ich skutecznej diagnozy i naprawy potrzebne będą odpowiednie urządzenia. W tej sytuacji coraz
większe znaczenie będzie miała jakość używanego w warsztacie testera diagnostycznego.
Czym różnią od siebie uniwersalne urządzenia mobilne analizujące sterowniki samochodu? Porównaliśmy parametry i funkcje nowości od Boscha, Helli i Texy.

Bosch

Na frankfurckiej Automechanice, odbywającym się w dwuletnim cyklu wydarzeniu nazywanym przez organizatorów „wiodącymi światowymi targami sektora serwisów samochodowych”, Bosch zaprezentował swoje najnowsze urządzenie do diagnozy sterowników. W dniu rozpoczęcia imprezy – 11 września – ogłoszono premierę
KTS 250 – nowego mobilnego testera, opracowanego z myślą o szybkiej diagnozie ECU w małych warsztatach. Jego wyróżnikami są: intuicyjny interfejs działający w oparciu o system operacyjny Android, automatyczna identyfikacja pojazdu przy pomocy kodu VIN oraz oprogramowanie warsztatowe Bosch Esitronic z danymi na temat około 150 marek samochodów. aktualizowanymi samoczynnie przez sieć
bezprzewodową po zalogowaniu licencjonowanego
użytkownika.

KTS 250 ma 7-calowy wyświetlacz w rozdzielczości 1024×600 pikseli i zintegrowaną baterię litowo-jonową, ładowaną po podłączeniu do diagnozowanego samochodu. W zestawie znajduje się standardowy przewód OBD, opcjonalnie dostępne są przejściówki do starszych pojazdów. Urządzenie obsługuje także technologię DoIP – coraz częściej wykorzystywany przez producentów pojazdów protokół diagnostyki przez Internet. KTS 250 Pozwala także na wydruk wyników – pod warunkiem, że do bezprzewodowej sieci warsztatu podłączona jest drukarka.

 
Hella Gutmann

Choć flagowy produkt Helli – mega macs 77 – po raz pierwszy zaprezentowano na początku tego roku, na Automechanice można było zobaczyć, w jaki sposób rozwiązanie ewoluuje w stronę „Diagnostyki 4.0” . Wszechstronnie rozumiana szybkość działania pozostaje najważniejszym wyróżnikiem
urządzenia. Nowe funkcje pozwalają jednak zyskać czas w kolejnych aspektach funkcjonowania testera i całego warsztatu.
Podstawowymi właściwościami mega macs 77 stanowiącymi o prędkości diagnozy są nowoczesny, czterordzeniowy procesor oraz pozwalający na jednoczesną prezentację 16 parametrów pojazdu wyświetlacz (15,6 cala i rozdzielczość 1920×1080). Co więcej, wersja 77 pełniej niż poprzednie modele pozwala realizować koncepcję napraw w czasie rzeczywistym. W oparciu o kody usterek i rozpoznane symptomy tester wyświetla tekstowe i wizualne porady na temat rozwiązania problemu. Jeśli to nie pomaga, na życzenie użytkownika wszystkie informacje mogą być przesłane do ekspertów, którzy
przeprowadzą go przez cały proces – aż do rozwiązania sprawy . Producent zapowiedział, że aby jeszcze bardziej usprawnić pracę z urządzeniem, zostanie ono wzbogacone o nowe elementy interfejsu graficznego, a także funkcję elastycznej kompozycji menu i filtrów wyszukiwania .

Mega macs 77 ma możliwość automatycznej identyfikacji pojazdu na podstawie kodu VIN oraz łączenia się na jego podstawie z bazą dopasowanych do diagnozowa nego modelu części zamiennych. Oprogramowanie zawiera kody usterek dla ponad 49 000 pojazdów najważniejszych marek.
Urządzenie wykonuje także pomiary prądu, napięcia i oporu, automatycznie wprowadzając odpowiednie ustawienia oscyloskopu i multimetra oraz wyświetlając informacje o zgodności (lub nie) odczytów z wartościami oczekiwanymi .

Texa

Z kolei 6 października, na targach Auto Land Expo w Ostródzie TEXA prezentowała m.in. przeznaczone do diagnostyki samochodów osobowych i motocykli urządzenia serii AXONE 5 . Są one wyposażone w czterordzeniowy procesor z akceleratorem graficznym i 9,7-calowy ekran pracujący
w rozdzielczości 2038×1536. Wyróżnikiem testera jest oprogramowanie IDC5a z szeregiem funkcji, takich jak m.in.: automatyczne skanowanie systemów TGS3s odczytujące błędy ze wszystkich sterowników i dające możliwość ich skasowania przez kliknięcie, objaśnianie błędów – wraz z sugestią dalszych czynności oraz bazy: danych i kart technicznych oraz schematów elektrycznych.

Funkcjonalności urządzenia można rozbudować i dostosować do swoich potrzeb dzięki aplikacjom dostępnym w wirtualnym sklepie. Opcjonalnie dostępne są bazy danych na temat usterek napotkanych przez innych mechaników korzystających z rozwiązania. AXONE 5 wyposażono w automatyczne wyszukiwanie pojazdu: po kodzie VIN, kodzie silnika oraz numerze rejestracyjnym . Pokrycie diagnostyczne oprogramowania IDC5 w wersji 68 CAR to według producenta niemal 332 tys. opcji diagnostycznych samochodów najbardziej popularnych marek .

******

 

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry