E-Auto Service Manager 10/2022

29 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2022 WARSZTAT znaczną redukcję wagi, wysoką odporność na ciepło i czynniki chemiczne, a także tworzenie wydajnej struktury z wysoką dynamiką płynów. Dla porównania, aluminiowe obudowy filtra są produkowane z różnych stopów aluminium, z wykorzystaniem technologii inżynierii i formowania. Przy nieco większej wadze, również posiadają one doskonałą wytrzymałość strukturalną i odporność na czynniki zewnętrzne. Najbardziej zaawansowane media filtracyjne są zbudowane z wielowarstwowej struktury z włókna szklanego lub materiałów syntetycznych, co umożliwia optymalną interakcję z biopaliwami i cząstkami węgla rozpuszczonymi w oleju. Gwarantują one najwyższą wydajność silnika nawet przy nowych typach olejów i dodatków do olejów. Silniki Jaguar AJ133 są wyposażone w media filtracyjne produkowane przez UFI Filters, które składają się z włókien szklanych, połączonych z innymi włóknami syntetycznymi. Oferują one zdolność filtracji najmniejszych cząstek i optymalną wydajność poprzez redukcję cząstek stałych w oleju powstających podczas tarcia elementów silnika. Takie medium zapobiega zapychaniu się filtra, dzięki czemu serwisowanie jest rzadsze, a spadki ciśnienia w układzie smarowania mniejsze. Tradycyjne, celulozowe media filtracyjne nadal mają szerokie zastosowanie na rynku, ponieważ gwarantują one blisko 50% zdolnoś filtracji cząstek do 8 µm, a także wysoką kompatybilność chemiczną i odporność na zmiany ciśnienia. Tego typu media UFI Filters dostarczane do silników Alfa Romeo Giulia są pozbawione elementów metalowych i są wykonane z celulozy zgrzewanej za pomocą ultradźwięków, co poprawia ich szczelność nawet przy ekstremalnie wysokich ciśnieniach i temperaturach. Wysoka skuteczność filtracji na poziomie 50%@12μ jest zgodna z normą Euro 6, a media filtracyjne po użyciu nadają się w całości do recyklingu, co dodatkowo zmniejsza ich wpływ na środowisko naturalne.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=