e-Auto Service MAnager 2/2022

41 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2022 AUTO LAKIERNIA 39% w 2017 roku i od tamtej pory co roku odnotowuje spadki w kilku regionach. W 2021 roku udziały białego spadły o 3 punkty procentowe, głównie w wyniku spadków odnotowanych we wszystkich regionach, zwłaszcza w Chinach, gdzie strata wyniosła 7%. Trzeci rok z rzędu Europa jest jedynym głównym regionem, gdzie szary utrzymuje pozycję lidera z wynikiem 27%. Kolor srebrny cieszy się największą popularnością w Afryce Południowej, gdzie zajmuje drugie miejsce z udziałem 23%. Czarny jest najczęściej spotykany w Europie, gdzie stanowi 22% rynku i pozostaje liderem segmentu aut luksusowych. Ameryka Północna może się pochwalić największą ilością nowych pojazdów w kolorze czerwonym – 8%. Rok 2021 stanowił wyzwanie dla branży motoryzacyjnej ze względu na niedobór chipów potrzebnych O Axalta Axalta jest światowym liderem branży materiałów lakierniczych oferująca swoim klientom innowacyjne, kolorowe, piękne i stabilne rozwiązania. Nasze produkty i systemy przeznaczone są do zastosowań na pojazdy osobowe, użytkowe oraz dla celów renowacyjnych, a także na silniki elektryczne, fasady budynków i inne obiekty przemysłowe. Lakiery zostały zaprojektowane z myślą o zapobieganiu korozji, zwiększaniu wydajności i zapewnianiu trwałości powlekanych powierzchni. Bazując na ponad 150 latach doświadczeń w branży lakierniczej, globalny zespół Axalta stale poszukuje sposobów, by jeszcze lepiej obsłużyć ponad 100 000 klientów w 130 krajach, oferując im najlepsze systemy lakiernicze i techniki ich aplikacji. Więcej informacji na naszej stronie internetowej axalta.pl i na Twitterze @Axalta. do produkcji pojazdów. “Spodziewa się, że popyt konsumencki będzie odzwierciedlał trendy kolorystyczne w branży motoryzacyjnej” – mówi Nancy Lockhart, global product manager of color z firmy Axalta. Raporty kolorystyczne Axalta sięgają 1953 roku, od tamtej pory firma analizuje trendy oraz preferencje dotyczące kolorów. Ponadto, firma co roku publikuje prognozy trendów kolorystycznych na świecie. Ewolucja pojazdów oraz zmieniające się preferencje konsumentów nieustannie kształtują rynek lakierów samochodowych. Axalta pracuje nad nowatorskimi kolorami o walorach tak estetycznych, jak i funkcjonalnych. Więcej informacji w publikacjach: Globalny Raport Popularności Kolorów, Raport Trendów Kolorystycznych oraz Ankieta Preferencji Konsumenckich. Raporty z lat poprzednich można znaleźć tutaj.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=