E-Auto Service Manager 2/2024

PULS BRANŻY 8 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2024 ducentów pojazdów), jak i na nowe regulacje unijne, które nakładają na przedsiębiorców nowe zobowiązania. Te zmiany wymuszają na firmach przeszkolenie kadr z różnych obszarów (kadra zarządzająca, ochrona środowiska, zakupy, zasoby ludzkie i wiele innych) oraz wdrożenie wielu modyfikacji w realizowanych procesach. Realizowane szkolenia odpowiadają na te wymagania i w kompleksowy i przystępny sposób pomagają uczestnikom zrozumieć jak się w tych zmianach odnaleźć i poruszać. Cały cykl szkoleń składa się z 2 bloków: „Zarządzanie jakością” i „Zrównoważony rozwój”. Wśród zagadnień poruszanych w obszarze „Zarządzania jakością” znajdą się m.in. najnowsze zmiany w wymaganiach IATF 16949 i ISO 9001, zatwierdzanie procesu i produktu (APQP+PPAP), zarządzanie projektami w motoryzacji, czy Problem solving – Metoda 8D. W ramach szkoleń z obszaru „Zrównoważony rozwój” sporo miejsca zostanie poświęcone wymaganiom prawnym wynikającym z pakietu „FIT for 55”, które mają bezpośredni i znaczący wpływ na działanie niemalże każdej firmy z branży motoryzacyjnej. Wśród omawianych tam tematów znajdą się m.in. raportowanie ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) w zgodzie z wymogami dyrektywy o sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive) oraz z Europejskimi Standardami Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju (ESRS – European Sustainability Reporting Standards), taksonomia, europejski system handlu emisjami (EU ETS), mechanizm dostosowania cen na granicach (CBAM – Carbon Border Adjustment Mechanism), mierzenie śladu węglowego (carbon footprint, CFP), efektywność energetyczna czy cele recyklingu. Podczas spotkań uczestnicy będą też dzielić się między sobą praktycznymi doświadczeniami z wprowadzania regulacji w swoich organizacjach. „Nowe obowiązki obejmą nie tylko większe przedsiębiorstwa, ale też i te mniejsze, które są ich dostawcami. Jeżeli firmy MŚP nie będą potrafiły dostarczyć informacji wymaganych przez ich klientów, wkrótce może okazać się, że ich klienci znajdą innych dostawców. Regulacje te więc wprowadzają nowe elementy konkurowania między firmami” - mówi Joanna Kruszewska. Wybrane szkolenia są skierowane bezpośrednio do najwyższej kadry menedżerskiej firm. Członkowie zarządów i udziałowcy firm będą mogli zapoznać się z najważniejszymi aspektami z zakresów objętych cyklem szkoleń, by lepiej zrozumieć potrzebę wprowadzenia zmian w swoich organizacjach oraz obszary, od których te zmiany należy zacząć wdrażać. Będzie to kompendium praktycznej wiedzy „w pigułce”. Większość szkoleń będzie odbywać się w formie on-line, a każdy z uczestników otrzyma certyfikat, potwierdzający udział w cyklu szkoleń. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=