E-Auto Service Manager 3/2024

44 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2024 NOWOŚCI że nowe zawory przechodzą testy przeprowadzane w najbardziej ekstremalnych warunkach, co pozwala spełnić najbardziej restrykcyjne normy EC Euro i zapewnić doskonałą wydajność emisji, zgodnie z ich odpowiednikami rynku OE. Zawory EGR zostały po raz pierwszy użyte w Europie w latach 90. XX wieku w celu spełnienia norm emisji Euro 1. Chociaż obecnie są one montowane we wszystkich nowych samochodach z silnikami wysokoprężnymi, nadal jedynie 30% samochodów benzynowych jest wyposażone w ten komponent. W niektórych nowych modelach montowane są dwa zawory EGR - jednostka o niskim ciśnieniu i jednostka o wysokim ciśnieniu - co pokazuje rosnące zapotrzebowanie na części zamienne na rynku wtórnym w przyszłości. Zawory EGR odgrywają kluczową rolę w dążeniu do czystszych silników spalinowych i działają poprzez recyrkulację gazów spalinowych do kolektora dolotowego, aby zmniejszyć ilość emitowanych podczas procesu spalania tlenków azotu (NOx). Siedem spośród nowych zaworów EGR dedykowanych dla rynku wtórnego zostało wprowadzonych na rynek w połowie stycznia 2024 roku i są już dostępne w sprzedaży. Pozostałe 46 pojawi się w ofercie Nittera do końca marca, w tym czasie klienci będą mogli znaleźć konkretne numery części w katalogu TecDoc, a w dalszej perspektywie także w wyszukiwarce strony internetowej www. ngkntk.com oraz w katalogu drukowanym. Nowe zawory będą dostarczane z akcesoriami typu OE, takimi jak uszczelki i/lub O-ringi.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=