E-Auto Service Manager 4/2023

PULS BRANŻY 34 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2023 „PRZYJEŻDŻA POLAK DO WARSZTATU”, CZYLI RAPORT Z SERWISÓW MOTORYZACYJNYCH W CZASACH PANDEMII I INFLACJI Chorzów, 28 marca 2023 r. – Polacy jeżdżą coraz starszymi autami, z coraz większym przebiegiem, a w przypadku awarii decydują się tylko na konieczne i podstawowe naprawy w serwisie. Do tego po drogach wciąż poruszają się „wraki na kołach”, które zagrażają bezpieczeństwu. To wyniki krajowego badania mechaników, jakie przeprowadziła największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Wskazuje ono m.in., jak w ostatnich trzech latach zmieniły się nawyki korzystania z pojazdów przez kierowców, czym przyjeżdżają do serwisów, a także które marki są w ich oczach najbardziej (nie)zawodne Polacy naprawiają auta na zasadzie „byle jeździł” Najciekawsze wyniki badań dotyczą m.in. tego, jak Polacy naprawiają swoje samochody w warsztatach. Niemal ¾ mechaników wskazało, że w przypadku awarii, kierowcy proszą o wykonanie tylko podstawowych czynności, pozwalających jedynie na doraźne rozwiązanie problemu. Niestety takie praktyki mogą w przyszłości skutkować kolejnymi, nawet poważniejszymi usterkami całych układów w samochodzie. Jak zauważają eksperci, to zmiana w stosunku do wcześniejszych lat, gdy klienci częściej prosili, by usunąć problem kompleksowo – „od A do Z”, w celu uniknięcia potencjalnych kłopotów w przyszłości. - Jest kilka przykładów awarii, przy których warto, a nawet należy pokusić się o kompleksową naprawę, a nie tylko wymianę podstawowej części. Gdy na przykład przyjdzie do wymiany turbosprężarki – powinniśmy przy tej okazji wymienić także intercooler, przewód olejowy od turbo oraz olej wraz z filtrami. Wówczas oprócz skutku usuwamy także przyczynę. Gdy mówimy o silniku – oszczędzanie na regularnej wymianie tanich

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=