E-Auto Service Manager 4/2023

PULS BRANŻY 37 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2023 awarie układu napędowego (w tym silnika) oraz karoserii. - Wyposażanie samochodów z lat 2000 i nowszych w coraz większą ilość elektroniki niestety mści się obecnie, gdy są to już auta używane. Jeśli do faktu, że były to nowe i nie do końca sprawdzone jeszcze systemy dodamy jakość polskich dróg oraz stan, w jakim czasami auta przyjeżdżają z Zachodu do Polski, mamy gotową receptę na awaryjny park maszyn. Dodatkowo Polacy wciąż wolą kupować tzw. wypicowane do sprzedaży auta w komisie, niż kupić auto starsze i może z większym przebiegiem, ale za to w lepszym stanie technicznym. To niestety odbija się na portfelu, a niekiedy też na bezpieczeństwie w późniejszym użytkowaniu. A czasem wystarczy przecież pojechać do profesjonalnego warsztatu i sprawdzić, w jakiej naprawdę pojazd jest kondycji i czy nie jest to na przykład „składak”. Poza tym – jak widać po naszym badaniu – słynne Passaty czy Golfy z końca lat 2000 i młodszych, to już nie to samo, co niemieckie trwałe i niezawodne Volkswageny z wcześniejszych epok – wskazuje Adam Lehnort z sieci ProfiAuto Serwis. Podsumowanie – nowa rzeczywistość gospodarcza odbija się na użytkowaniu aut - Trudna sytuacja gospodarcza, związana m.in. z pandemią, inflacją oraz wojną w Ukrainie, zmieniła globalny i polski rynek motoryzacyjny. Mniej zasobne portfele kierowców sprawiły, że do kwestii kupna nowego bądź

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=