e-Auto Service Manager 5/2022

PULS BRANŻY 17 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2022 wadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów (Dz. U. z 2004 r., nr 223, poz. 2261 ze zm.). Daje to 18 lat bez jakiejkolwiek aktualizacji stawek. Urynkowienie SKP pozwoliłoby zatem nie tylko na realne dostosowanie stacji do całej branży, ale także dałoby szanse na zrewidowanie stawek w kontekście rosnących wskaźników gospodarczych. Takie wnioski również dało się usłyszeć na ostatniej konferencji, jednak realna szansa na doprowadzenie do takiego rozwiązania wydaje się być niska. Władze aktualnie na większość pism i apeli odpowiadają potrzebą wdrożenia unijnej Dyrektywy 2014/45/UE, co z kolei wymaga nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Można więc przypuszczać, że władza w dobie rosnącej inflacji, na rok przed wyborami, będzie nie tylko niechętnie podchodzić do zwiększania kolejnych kosztów dotykających obywateli. Pytanie czy podejmie się także projektu uszczelnienia badań technicznych i wdrożenia dyrektywy do końca? Odpowiedni projekt (to już kolejne podejście) jest już przygotowany. Od kilku lat mówi się, że podwyżka opłat za badania będzie możliwa dopiero po uszczelnieniu systemu badań.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=