E-Auto Service Manager 5/2023

PULS BRANŻY 6 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2023 ZASADA DZIAŁANIA PRZEKAŹNIKÓW Przekaźniki są w zasadzie przełącznikami sterowanymi elektrycznie, które wykorzystują elektromagnes do poruszania przełącznikiem poprzez przełączanie jednego lub więcej styków. Są one stosowane tam, gdzie musi być jeden lub więcej obwodów obciążenia włączane lub wyłączane za pomocą sygnału sterującego. Charakterystyka przekaźnika elektromechanicznego stanowi kompletna (galwaniczna) izolacja między obwodem sterującym a obwodem kontrolowanym. Przkaźniki załączające Przekaźniki służą do zamykania obwodu elektrycznego między źródłem zasilania a jednym lub więcej obciążeniami elektrycznymi, tzn. obciążenia są włączone. Przekaźniki obsługiwane są za pomocą przełączników, generatorów impulsów lub sterowania Urządzeń. Typowe zastosowania dla pojazdów to reflektory, światła dodatkowe i przeciwmgielne, klaksony, nagrzewnice, układy klimatyzacji itp. Jak działają przekaźniki załączające? Zasada działania została zobrazowana poniższymi rysunkami. Rys. 1. Obwód sterujący (86/85) jest nieaktywny, a sprężyna powrotna utrzymuje otwartą zworę. Styki zwierające są otwarte, a obwód obciążenia (30/87) zostaje przerwany. Rys. 2. Obwód sterujący (86/85) jest aktywny, a cewka miedziana indukuje pole magnetyczne, które ciągnie twornik w dół do rdzenia magnetycznego. Styki zwierające są zamknięte, a zatem obwód obciążenia (30/87) jest również zamknięty.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=