PULS BRANŻY 38 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2025 BADANIE: CO POLACY SĄDZĄ O AUTACH CHIŃSKICH MAREK I CZY BYLIBY SKŁONNI WYNAJĄĆ TAKI SAMOCHÓD Z WYPOŻYCZALNI? Rynek samochodów, jaki znamy od lat, zmienia się dynamicznie na naszych oczach. Szybkiemu wzrostowi oferty i popularności aut marek chińskich oraz elektryków towarzyszą zawirowania w handlu międzynarodowym spowodowane wprowadzanymi cłami, co może tylko przyspieszyć tę transformację. Czy Polacy polubią samochody marek chińskich? Jak zmienia się nasze postrzeganie pojazdów elektrycznych? Czy decydując się na skorzystanie z usług wypożyczalni samochodów, Polacy byliby skłonni wynająć tego typu samochody? Na te pytania odpowiedzieli ankietowani w badaniu, przeprowadzonym w kwietniu br. na zlecenie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Szybki wzrost popularności samochodów marek chińskich potwierdzają m.in. dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. W ubiegłym roku w naszym kraju zarejestrowano 10,7 tys. nowych samochodów chińskich marek, co oznacza, że w porównaniu do 2023 r. liczba ta wzrosła niemal 70-krotnie. W tym samym roku import aut z Chin do Unii Europejskiej przekroczył 700 tys. egzemplarzy, wobec niespełna 165 tys. samochodów, które trafiły na Stary Kontynent z USA. – Wzrost popularności aut marek chińskich w naszym kraju będzie dokonywał się stopniowo. Z uwagi na relatywnie małą ich liczbę w Polsce, klienci nie mają jednak wielu okazji do wyrobienia sobie o nich zdania. Dlatego Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów postanowił zbadać, jaki jest stosunek Polaków do krótkoterminowego wypożyczenia tego typu pojazdów, chociażby po to, żeby lepiej je poznać, przetestować – mówi Monika Tomala, Ekspert i Lider Grupy ds. Rent a Car w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=