51 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2025 WARSZTAT Dzięki temu był w stanie szybko zidentyfikować usterkę i przeprowadzić naprawę w konkurencyjnej cenie.Jednak po wejściu w życie Data Act, dostęp do tych danych może zostać ograniczony wyłącznie do autoryzowanych serwisów (ASO). W praktyce oznacza to, że kierowca, zamiast udać się do lokalnego warsztatu, będzie zmuszony do skorzystania z droższej usługi ASO, ponieważ niezależny mechanik nie będzie miał dostępu do kluczowych informacji o pojeździe. Dla warsztatów oznacza to spadek liczby klientów, a dla kierowców wyższe koszty napraw i mniejszy wybór usług serwisowych. Organizacje branżowe, takie jak CLEPA, apelują o rewizję przepisów, aby zapewnić równy dostęp do danych dla wszystkich uczestników rynku. Konsekwencje dla kierowców Nowe przepisy mogą wpłynąć nie tylko na warsztaty, ale także na samych kierowców. Ograniczenie dostępu do danych oznacza, że nawet
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=