58 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2025 WARSZTAT TYPOWE PROBLEMY PRZY MONTAŻU NOWOCZESNYCH INSTALACJI LPG I JAK ICH UNIKAĆ 1. Nieprawidłowe podłączenie układu chłodzenia (parownika) Problem: • Parownik LPG, który nie osiąga odpowiedniej temperatury pracy, powoduje zbyt późne przełączanie na gaz lub niestabilną pracę silnika. • Zbyt niska temperatura prowadzi do osadzania się parafiny i zanieczyszczeń w układzie. Jak unikać: • Włączać parownik w główny obieg chłodzenia, możliwie najbliżej pompy cieczy chłodzącej. Montaż nowoczesnych instalacji LPG, takich jak BRC Sequent Maestro 2.0, STAG QNEXT Plus czy Prins VSI3 DI, wymaga od warsztatów nie tylko doświadczenia, ale i skrupulatności. Nawet najmniejszy błąd może skutkować spadkiem wydajności, błędami w ECU, a nawet uszkodzeniem jednostki napędowej. W tej części artykułu omawiamy najczęstsze problemy montażowe i najlepsze praktyki, by ich skutecznie unikać. • Używać dedykowanych trójników o odpowiedniej średnicy. • Po montażu sprawdzić przepływ cieczy chłodzącej metodą pomiaru temperatury bezpośrednio na korpusie parownika. 2. Nieodpowiednia lokalizacja wtryskiwaczy gazowych Problem: • Zbyt duża odległość od wtryskiwaczy benzynowych powoduje opóźnienia w dostarczaniu gazu, co skutkuje ubogą mieszanką i szarpaniem silnika.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=