PULS BRANŻY 6 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2025 Należy pamiętać, że płyn ten zamarza już przy -11oC. Z tego powodu producenci pojazdów stosują specjalne grzałki w zbiornikach AdBlue. Awaria grzałki może doprowadzić do uszkodzenia pompy oraz czujnika NOx z powodu braku możliwości dozowania mocznika w ujemnych temperaturach. Dodatkowo, brak wtrysku mocznika podczas pracy układu ma z kolei wpływ na skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a jej niewłaściwe proporcje mogą doprowadzić do np. szybszego zapchania się filtra DPF. Niezwykle ważna jest jakość samego mocznika. Nie powinno się stosować płynu nieznanego pochodzenia, najlepiej zaopatrywać się w niego u sprawdzonego dystrybutora. Dobrą praktyką jest również sprawdzanie stężenia mocznika refraktometrem, jego nominalne stężenie to 32,5%. Niedopuszczalne jest natomiast przechowywanie AdBlue w nieumytych pojemnikach zastępczych po innych substancjach, np. oleju silnikowym itp., co niestety często ma miejsce. Sama wymiana uszkodzonego czujnika czy czujników powinna być dokonana przez specjalistę dysponującym odpowiednim sprzętem, którym można dokonać zresetowanie informacji o jakości AdBlue przechowywane w ECU, przeprowadzić testy czujników, czy wgrać nowe oprogramowanie. Oferta HELLA Stale powiększana gama produktów zawiera aktualnie ponad 80 referencji dla większości popularnych pojazdów osobowych i użytkowych, spotykanych na europejskich drogach, o różnych numerach OE takich popularnych producentów jak: DAF, Mercedes-Benz, MAN, Scania, Volvo, Renault, Iveco w przypadku pojazdów użytkowych, oraz BMW, Mercedes, Opel, Renault czy Peugeot/Citroen w przypadków pojazdów osobowych.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=