61 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2025 WARSZTAT • Regularnie monitorować korekty paliwowe LTFT i STFT podczas jazdy próbnej. 4. Nieodpowiednia ochrona zaworów Problem: • W silnikach z miękkimi gniazdami zaworowymi brak odpowiedniej ochrony (np. lubryfikacji lub dotrysku benzyny) może prowadzić do wypalenia zaworów. Jak unikać: • W przypadku instalacji takich jak BRC Maestro 2.0 i Prins VSI-3 DI konieczne jest stosowanie wbudowanych systemów ochrony lub montaż dodatkowego układu lubryfikacji. • Dobrze ustawić parametry dotrysku benzyny — w niektórych silnikach konieczne jest nawet 10–20% udziału benzyny podczas pracy na gazie. 5. Niewłaściwy montaż przewodów elektrycznych Problem: • Źle poprowadzone przewody mogą prowadzić do błędów komunikacji z ECU, zakłóceń w sygnałach wtrysku lub awarii instalacji. Jak unikać: • Prowadzić przewody wiązkami fabrycznymi pojazdu, z dala od źródeł wysokiego napięcia (np. cewki zapłonowe). • Stosować profesjonalne złącza hermetyczne i taśmy termoodporne. • Unikać "szybkich" połączeń typu "krótki mostek" — zawsze lutować lub używać odpowiednich konektorów. Wnioski dla warsztatów Montaż nowoczesnych instalacji LPG to zadanie wymagające dużej precyzji, wiedzy i doświadczenia.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=