e-Auto Service Manager 6/2022

PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2022 rynku wtórnym spełnia rygorystyczne kryteria marki. Jednym z wyzwań, jakie postawił przed sobą dealer, było zwiększenie dotychczasowej liczby dostępnych punktów, w których taka inspekcja jest możliwa. Dzięki współpracy z Autotesto, firmie zajmującej się szczegółowym sprawdzaniem samochodów używanych, klienci Spotawheel mogą umówić taką usługę w dowolnym miejscu i terminie. Cały proces inspekcji oraz procedura kontroli samochodu prowadzona jest zgodnie ze standardami Spotawheel. Zależało nam na zaoferowaniu naszym klientom jak najprostszego i bezproblemowego sposobu sprawdzenia auta przed sprzedażą. Spotawheel posiada w tej chwili siedem własnych punktów inspekcji samochodów. Dzięki nawiązaniu współpracy z Autotesto w tej chwili możemy zaproponować właścicielom sprawdzenie auta w dowolnie wskazanym miejscu i czasie. Pomimo tego, że nasza współpraca trwa od niedawna, pozytywne jej efekty były widoczne niemal od razu i przyczyniły się do wzrostu wskaźników sprawdzonych i zakupionych przez nas aut – przyznaje Radosław Grzela, General Manager Spotawheel w Polsce.  Nowe technologie wspólnym mianownikiem dla obu firm Tym, co łączy Autotesto i Spotawheel, jest skoncentrowanie na nowych technologiach. Obie firmy podstawy swojego działania opierają na nowoczesnych i zaawansowanych rozwiązaniach, łączących w sobie big data oraz mechanizmy sztucznej inteligencji. Spotawheel opracowało autorską procedurę inspekcji pojazdów, a na podstawie dostępnych danych i parametrów tworzone są algorytmy, dzięki którym firma może zaproponować klientom najkorzystniejszą cenę za samochód, będącą wypadkową stanu auta, popytu na rynku oraz aktualnej sytuacji ekonomicznej. Dzięki m.in. takim rozwiązaniom cyfrowym proces sprzedaży jest transparentny i bezproblemowy. Autotesto dysponuje siecią ponad 250 ekspertów w całej Polsce. Samochód weryfikowany jest m.in. pod kątem wizualnym, eksploatacyjnym oraz możliwych uszkodzeń. Wynikiem każdorazowej usługi jest powstanie szczegółowego raportu z inspekcji, który klient otrzymuje maksymalnie do 48 godzin od momentu przyjęcia realizacji. Zawarte w nim informacje dotyczą m.in. stanu karoserii, szyb, oświetlenia, kół i ogumienia, komory silnika oraz podwozia. Eksperci weryfikują wiarygodność dostarczonej do wglądu dokumentacji oraz to, czy jest kompletna. Na jej bazie uzupełniane są podstawowe informacje o pojeździe, a wszelkie braki i uwagi są odpowiednio odnotowywane. W raporcie znajdują się dane dotyczące stanu wyposażenia oraz wnętrza pojazdu. Rzeczoznawcy oceniają m.in. stan tapicerki, określają wszelkie zniszczenia, zabrudzenia, przypalenia i inne wady. Weryfikują stan elementów plastikowych, metalowych i drewnianych. Auto zostaje poddane badaniu diagnostycznemu wykonywanemu za pomocą kompu-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=