e-Auto Service Manager 6/2022

PULS BRANŻY 6 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2022 Awaria regulatora turbiny może objawiać się w następujący sposób: • zapalenie się kontrolki świec żarowych (silnik Diesel), tzw. kontrolki „check engine” lub innej związanej z układem zasilania silnika • samochód przechodzi w tzw. „tryb awaryjny” • brak mocy, nierównomierna praca, dławienie się silnika • wskazywanie błędów przez interfejs diagnostyczny Dotychczas awaria regulatora była związana z regeneracją samego regulatora jak i turbiny, co nie zawsze dawało wymierny efekt naprawy. Bardzo popularnym rozwiązaniem jest również zakup już zregenerowanej turbiny w tzw. systemie kaucyjnym, jednak sam regulator wówczas również jest regenerowany lub nowy, jednak nieoryginalny. Było to spowodowane brakiem dostępności nowych, oryginalnych siłowników na tzw. rynku wtórnym części zamiennych a jedynym sposobem na pozyskanie nowego regulatora był zakup nowej, kompletnej i oryginalnej turbosprężarki. W IV kwartale 2020 roku HELLA, jako lider w produkcji elektromechanicznych regulatorów, wprowadza do swojej oferty 24 referencje do najpopularniejszych turbosprężarek większości producentów. W sumie nowa oferta pokrywa blisko 250 typów turbin do samochodów osobowych i dostawczych. W przyszłości ilość referencji dostępna dla rynku wtórnego będzie zwiększana i osiągnie około 100 numerów katalogowych do ponad 700 typów sprężarek.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=