PULS BRANŻY 13 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2025 Jak z perspektywy Premio wygląda obecnie sytuacja na rynku? Z jednej strony mamy klientów z Internetu. Trafiają do nas, umawiając się na wymianę ogumienia albo za pośrednictwem sklepu online, gdzie kupują opony. Z drugiej strony mamy klientów powracających – czasem lojalnych od wielu pokoleń. Wreszcie mamy floty: te, w których samochody są własnością firmy oraz floty leasingowe. Z naszej perspektywy to właśnie tu biznes osiąga największą skalę. W Europie jest dziś 40 milionów samochodów flotowych. W Polsce dochodzimy do 1,8–2 mln sztuk. Znaczącą część z tego – ponad 300 tys. – stanowią samochody w wynajmie długoterminowym z full-service leasingiem. Z firmami świadczącymi tego typu usługi – choćby takimi jak Alphabet, Arval czy Ayvens – współpracujemy od lat. To działający na dużą skalę, wymagający kontrahenci. Należą do naszych strategicznych partnerów na poziomie międzynarodowym, więc współpracujemy także w Polsce. To dobrzy i przyszłościowi klienci – tym bardziej, że dynamika wzrostu rynku flotowego jest obecnie wyższa niż dynamika rozwoju branży motoryzacyjnej. W Europie pięcioletni wskaźnik CAGR wynosi dla niej 4-5%. W naszym kraju branża leasingu i wynajmu długoterminowego rośnie rok do roku nawet w dwucyfrowym tempie. Co więcej, według danych z raportu Arval w najbliższych 3 latach ponad 30% przedsiębiorstw tego segmentu planuje zwiększenie liczebności aut we flocie. Choć oczekiwania firm tego typu względem serwisu są wysokie, obsługiwać je i rosnąć razem z nimi to korzyść i prawdziwa przyjemność. Z czego w kontekście włączenia Car City do sieci Premio są Państwo najbardziej dumni? Takie miejsce jak to nie zdarzają się codziennie. To, co od lat robi rodzina Barańskich, może stanowić inspirację i punkt odniesienia dla kilkunastu tysięcy warsztatów w Polsce. Swoją działalnością, którą jako współpracownicy
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=