E-Auto Service Manager 6/2025

PULS BRANŻY 16 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2025 Budowa, zasada działania, usterki Czujnik NOx składa się z sondy i sterownika, połączonych ze sobą na stałe za pomocą wiązki przewodów. Czujnik jest zamontowany w układzie wydechowym i służy do wykrywania tlenków azotu w spalinach. Spaliny z silnika wysokoprężnego płyną do katalizatora utleniającego (DOC), a następnie do filtra cząstek stałych (DPF). Jeśli nasycenie filtra cząstek stałych DPF osiągnie określoną wartość, należy przeprowadzić czyszczenie. Regeneracja filtra cząstek stałych jest uruchamiana automatycznie i monitorowana przez odpowiedni nadrzędny sterownik systemu podczas jazdy. Regenerację można również przeprowadzić w trybie serwisowym wywoływanym specjalna procedurą. Za układem DOC/DPF znajduje się w układ SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), który redukuje emisję tlenków azotu. Jeśli układ SCR jest wyposażony w czujnik NOx na wejściu i na wyjściu, zadaniem czujnika na wyjściu jest monitorowanie działania katalizatora SCR, który powinien zredukować ilość szkodliwych substancji do określonego poziomu, natomiast czujnik na wejściu dokonuje pomiaru ilości szkodliwych substancji przed wejściem spalin do układu SCR. Na podstawie różnicy z odczytów obydwu Oferta HELLA Stale powiększana gama produktów zawiera aktualnie ponad 80 referencji dla większości popularnych pojazdów osobowych i użytkowych, spotykanych na europejskich drogach, o różnych numerach OE takich popularnych producentów jak: DAF, Mercedes-Benz, MAN, Scania, Volvo, Renault, Iveco w przypadku pojazdów użytkowych, oraz BMW, Mercedes, Opel, Renault czy Peugeot/Citroen w przypadków pojazdów osobowych.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=