E-Auto Service Manager 6/2025

PULS BRANŻY 38 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2025 NIEMAL JEDNA CZWARTA POLSKICH KIEROWCÓW KUPUJE OPONY BEZ WIEDZY NA TEMAT ICH KLUCZOWYCH PARAMETRÓW ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEŃSTWEM I OSIĄGAMI • Tylko 46% polskich kierowców potwierdza, że sprzedawca poinformował ich o konkretnych oznaczeniach opon podczas ostatniego zakupu. • Zdecydowana większość (76%) kierowców deklaruje, że znajomość oznaczeń dotyczących przyczepności, oporów toczenia (efektywności paliwowej) i poziomu hałasu opon miałaby wpływ na ich decyzję o zakupie. • Od listopada 2012 r. sprzedawcy detaliczni opon są zobowiązani przez prawo (rozporządzenie (WE) 1222/2009) do informowania klientów o oznaczeniach opon. Badanie zlecone przez Apollo Tyres wykazało, że prawie jedna czwarta (22%) kierowców w Polsce kupuje opony na wymianę nie rozumiejąc oznaczeń na etykietach opon, co może obniżyć osiągi i bezpieczeństwo ich pojazdu. Badanie przeprowadzone na próbie 1000 kierowców w Polsce wykazało, że tylko 46% z nich zostało poinformowanych - w sklepie stacjonarnym lub online - o oznaczeniach świadczących o właściwościach opony podczas ostatniego zakupu.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=