E-Auto Service Manager 6/2025

59 e-AUTO SERVICE MANAGER 06 - 2025 WARSZTAT Marcin Ostrowski, trener techniczny marki Bendix Jak diagnozować usterki czujnika ABS? Diagnostykę należy rozpocząć od oględzin elementów mechanicznych czujnika ABS, które mogą być przyczyną przerwania obwodu elektronicznego, zaczynając od bezpieczników i przewodów. Jeśli wszystkie te elementy są nienaruszone, następnym krokiem jest użycie skanera diagnostycznego w celu wykrycia usterki układu przeciwblokującego lub stabilizacji toru jazdy (ABS/ESP). Tester diagnostyczny może sprawdzić sygnały każdego czujnika. Dalsze kroki zależą od rodzaju czujnika. W przypadku czujnika pasywnego należy zmierzyć jego rezystancję za pomocą multimetru. Natomiast w przypadku czujnika aktywnego konieczne jest sprawdzenie napięcia zasilania – do tego celu należy użyć testera lub oscyloskopu, ponieważ użycie multimetru może doprowadzić do uszkodzenia tego typu czujnika. Jeśli wszystko wskazuje na brak awarii lub uszkodzenia, warto pamiętać, że nawet lekko otwarty styk w złączu może powodować nieprawidłowy sygnał z czujnika. Najlepsze praktyki przy wymianie czujników ABS Czujniki ABS powinny być wymieniane wyłącznie zgodnie z wytycznymi producenta pojazdu, na przykład z zachowaniem odpowiednich momentów dokręcania. Marka Bendix oferuje tarcze oraz bębny hamulcowe z zintegrowanym pierścieniem ABS, a także ponad 400 samych czujników, które są kompatybilne z wieloma różnymi systemami i modelami samochodów. Dużym ułatwieniem w doborze części jest dostępny przez stronę internetową i aplikację na telefon katalog Bendix Brakebook: https://brakebook.com/bb/bendix/pl/applicationSearch.xhtml

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=