PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2025 Oprócz różnorodnych mieszanek ciernych, istnieją także dodatkowe sposoby, które mogą pomóc w tłumieniu przenoszenia drgań z klocka na inne komponenty. Inżynierowie TMD Friction stosują w tym celu 350 różnych podkładek tłumiących, warstwy pośrednie, montaż kierunkowy, nacięcia, fazowania oraz dodatkowe ciężarki. – Aby dojść do źródła zjawisk NVH, musimy wykonać prawdziwą detektywistyczną pracę. Dlatego nasi specjaliści z zespołu do spraw redukcji hałasu zajmują się tymi kwestiami już w trakcie opracowywania klocków hamulcowych. Przyczyny powstawania hałasów są często bardzo złożone. Nie zawsze da się odtworzyć czy przewidzieć dźwięki towarzyszące hamowaniu w warunkach testowych. Dzięki naszym własnym narzędziom analitycznym i symulacyjnym, 10 stanowiskom testowym oraz testom drogowym, gwarantujemy, że klocki Textar spełniają rosnące wymagania dotyczące NVH również na niezależnym rynku części zamiennych – mówi Wolfgang Hoffrichter. starszy inżynier NVH w TMD Friction. Ustalenie pierwotnej przyczyny hałasu hamulców Marcin Ostrowski, trener techniczny marki Textar, wyjaśnia, dlaczego nie zawsze łatwo jest ustalić przyczynę hałasu dochodzącego z hamulców. – Ludzie często niesłusznie zakładają, że winny jest klocek hamulcowy. Tymczasem przyczyną bywają zużyte elementy zawieszenia lub części, które znacząco różnią się od oryginalnych. Takie przypadki wymagaTest klocka hamulcowego: Dzięki narzędziom analitycznym i symulacyjnym Textar oferuje klocki spełniające rosnące wymagania dotyczące NVH.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=