E-Auto Service Manager 7/2025

PULS BRANŻY 22 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2025 NOWE TECHNOLOGIE ZMIENIAJĄ WARSZTATY SAMOCHODOWE Sektor motoryzacyjny dynamicznie się rozwija, a nowe technologie wyznaczają kierunek zmian w obszarze usług serwisowych. W najbliższych latach zarówno warsztaty, jak i cały sektor motoryzacyjny, będą coraz szerzej wdrażać zaawansowane narzędzia cyfrowe, by zwiększyć efektywność, precyzję oraz podnieść jakość obsługi klienta. Automatyzacja, rozszerzona rzeczywistość (AR) oraz sztuczna inteligencja (AI) stają się kluczowymi elementami tej transformacji, umożliwiając właścicielom serwisów samochodowych utrzymanie konkurencyjności i szybsze reagowanie na potrzeby klientów. OD AUTOMATYZACJI I ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI PO SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ Zmiany w tym obszarze skłaniają warsztaty do wdrażania rozwiązań cyfrowych, które umożliwiają m.in. informowanie klientów w czasie rzeczywistym o statusie naprawy pojazdu. Dzięki integracji takich narzędzi jak zautomatyzowana diagnostyka czy naprawy wspomagane przez AR, warsztaty nie tylko spełniają oczekiwania klientów, lecz także niejednokrotnie je przewyższają, oferując szybkie i precyzyjne usługi dopasowane do potrzeb świadomego technologicznie mechanika. Na przykład, dzięki rozszerzonej rzeczywistości specjaliści widzą dane cyfrowe naniesione bezpośrednio na elementy pojazdu, co pomaga im w precyzyjnym przeprowadzeniu nawet bardzo złożonych napraw.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=