PULS BRANŻY 4 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2025 MECHANICY NIE MAJĄ WĄTPLIWOŚCI: NAPRAWA NOWYCH AUT JEST CORAZ WIĘKSZYM WYZWANIEM Ponad trzy czwarte właścicieli warsztatów motoryzacyjnych uważa, że naprawa nowego samochodu jest bardziej czasochłonna niż starszego modelu. Co więcej, wielu z nich twierdzi, że producenci aut utrudniają pracę niezależnym serwisom. Takie wnioski płyną z krajowego badania, jakie przeprowadziła należąca do firmy Moto-Profil największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Mechanicy wskazali także elementy, które w nowoczesnych pojazdach najczęściej ulegają awarii. WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA WŁAŚCICIELI SERWISÓW SAMOCHODOWYCH Współczesne auta coraz bardziej przypominają komputery na czterech kółkach, co stawia przed mechanikami zupełnie nowe wyzwania. Diagnozowanie usterek w większości przypadków wymaga specjalistycznego oprogramowania, dostępu online oraz zaawansowanej wiedzy z zakresu elektroniki. Choć nowoczesna technologia napędza rozwój branży motoryzacyjnej, dla niezależnych warsztatów wiąże się również z dodatkowymi barierami i kosztami. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez sieć ProfiAuto Serwis wśród ponad 100 właścicieli warsztatów z całej Polski.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=