E-Auto Service Manager 7/2025

PULS BRANŻY 5 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2025 Nowoczesne samochody wymagają więcej czasu Niemal 77% ankietowanych wskazało, że naprawa nowego modelu samochodu jest bardziej czasochłonna niż starszego. Tylko niespełna 14% mechaników uznało, że więcej czasu poświęcają na serwis starszych aut, natomiast ponad 9% nie miało zdania w tej kwestii. Skąd te różnice? W pierwszej kolejności właściciele serwisów wymieniali złożoność nowoczesnych systemów elektronicznych. Główny powód został wytypowany przez blisko 37% głosujących. Następnie zwracano uwagę na ograniczony dostęp do instrukcji technicznych (niemal 17%) oraz brak odpowiednich narzędzi diagnostycznych (ponad 15%). Na kolejnych miejscach znalazły się: utrudniony dostęp do elementów wymagających naprawy, brak odpowiednich uprawnień i certyfikatów (np. SEP), niewystarczające umiejętności, a także niska dostępność części zamiennych. Z kolei w przypadku naprawy starszych pojazdów główną przeszkodą dla mechaników okazała się właśnie niska dostępność części zamiennych – ten problem wskazało 27% badanych. 23% ankietowanych wymieniło utrudniony dostęp do elementów wymagających naprawy, a ponad 15% ograniczony dostęp do instrukcji technicznych. Elektronika i silnik to najczęstsze źródła usterek Badanie przeprowadzone wśród mechaników zrzeszonych w sieci ProfiAuto Serwis dostarcza też istotnych informacji na temat “najpopularniejszych” awarii, z którymi mierzą się w swojej codziennej pracy. Fachowcy w nowych autach najczęściej naprawiają elektronikę pojazdową (40%) oraz silnik i jego sterowanie (38,5%). Ponad 9% uczestników

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=