E-Auto Service Manager 7/2025

50 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2025 NOWOŚCI I WYDARZENIA DENSO AFTERMARKET WPROWADZA EKOLOGICZNE OPAKOWANIA Dążąc do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, DENSO Aftermarket zakończyło trzyetapowy plan gruntownej zmiany opakowań swoich produktów i materiałów pomocniczych. „DENSO jest nie tylko jednym z głównych producentów oryginalnego wyposażenia (OE), ale również liderem w realizacji celów zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska”, wyjaśnia Fatiha Laauich, Pan EU Strategic Marketing Manager w DENSO Europe. „DENSO Aftermarket podąża tymi śladami, starając się zmniejszyć swój wpływ na środowisko”. Jako globalna korporacja, DENSO wprowadziło już wiele szeroko zakrojonych zmian w zakresie ochrony środowiska, a ambicja wywarcia pozytywnego wpływu na planetę objęła również dział rynku wtórnego. W efekcie DENSO Aftermarket zobowiązało się do gruntownej zmiany opakowań swoich produktów. Projekt rozpoczęto w marcu 2022 r. “Pierwsze widoczne skutki podjętych przez nas działań pojawiły się wraz z zastąpieniem 54-stronicowej instrukcji obsługi w formacie A4 – która do tej pory była dostarczana z każdą nową sprężarką klimatyzacji – ulotką w formacie A5 zawierającą kod QR, po zeskanowaniu którego uzyskujemy dostęp do cyfrowej instrukcji obsługi. Tylko ten krok zmniejszył zużycie papieru o ponad 30 ton rocznie” – mówi Fatiha Laauich. Druga faza projektu polegała na przeprojektowaniu opakowania wewnętrznego, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej ochrony dla znajdujących się w nim produktów podczas przechowywania i transportu. W efekcie DENSO przestało używać pianki poliuretanowej,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=