PULS BRANŻY 7 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2025 – współczesna motoryzacja staje się coraz bardziej zamkniętym światem, trudnym do obsłużenia bez wsparcia producenta. Jednak z drugiej strony cały czas inwestujemy w wiedzę, szkolenia i narzędzia. Tak, aby nasi partnerzy z sieci ProfiAuto Serwis mimo wszystko mogli skutecznie konkurować z ASO – mówi Adam Lehnort. Awaryjność zdefiniowana na nowo Respondenci wskazali także przyczyny wyższej awaryjności współczesnych aut. Najczęściej wymieniano niską jakość części i materiałów, określaną jako „zbyt lekkie” lub „mało trwałe”, co przekłada się na szybsze zużycie. Istotnym czynnikiem okazał się także nadmierny udział elektroniki – skomplikowanej, podatnej na awarie i trudnej w diagnostyce. Wiele odpowiedzi podkreślało również negatywne skutki proekologicznych rozwiązań, takich jak systemy redukcji emisji spalin czy serwis olejowy w trybie „long life”, które przekładają się na ogólną trwałość i zwiększają usterkowość współczesnych pojazdów. Pojawiały się nawet głosy, że niektóre modele samochodów trafiają na rynek bez odpowiednich testów długoterminowych. – Pamiętajmy, że wskazywane usterki mogą wynikać zarówno z intensywnej eksploatacji, jak i złożoności nowych technologii czy osobistych doświadczeń mechaników. Trudno jednak nie zauważyć, że to, co miało uczynić motoryzację bardziej ekologiczną, nie zawsze przekłada się na trwałość. Ekologia i technologia powinny iść w parze z jakością – inaczej to kierowca ponosi koszty zmian, a niezależne serwisy napotykają coraz więcej barier – dodaje ekspert ProfiAuto.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=