E-Auto Service Manager 9/2023

PULS BRANŻY 18 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2023 tywnych skutków wojny w Ukrainie (z 22,5% w II kwartale br. do 17% w III kwartale br.).Wśród 5 z 6 badanych sektorów (budownictwo, handel, HoReCa, przemysł, usługi) widać spadające obawy o wpływ inflacji na prowadzony biznes. Największy odsetek przedsiębiorców, którzy obawiają się o ten czynnik, występuje w branży handlowej (59% wskazań, spadek o ponad 14 p.p. w stosunku do II kwartału) oraz HoReCa (59% wskazań, spadek o ponad 21 p.p. w stosunku do II kwartału).Z odwrotną sytuacją, niż to miało miejsce w poprzednim kwartale, mamy do czynienia w branży transportowej. W II kwartale była tutaj najmniej liczna grupa pesymistów inflacyjnych. Tym razem na negatywny wpływ inflacji na biznes transportowy wskazuje 47,5% zapytanych. Trzy miesiące wcześniej było to 32,5%.Z trwającą pandemią czy wojną w Ukrainie przedsiębiorcy potrafili się oswoić. Negatywne skutki tych wydarzeń w szczególności w początkowym okresie wywoływały niepokój, zmuszały do podejmowania nieplanowanych działań. Z czasem jednak „stawały się codziennością” i budziły mniejsze obawy. Inaczej jest jednak z inflacją, która utrzymuje się od kilku miesięcy na tzw. płaskowyżu i perspektywa zejścia z niego nie jest zbyt optymistyczna. Naturalnie więc ten czynnik wywołuje negatywne emocje wśród przedsiębiorców, w szczególności reprezentujących takie branże jak HoReCa, handel czy produkcja. Polacy odczują to także w swoich portfelach – nie tylko robiąc codzienne zakupy, ale planując wyjazdy w sezonie urlopowo-wakacyjnym. Radosław Woźniak prezes zarządu EFL Jak się mają spółki giełdowe i dystrybutorzy części zamiennych

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=