e-Auto Service Manager 3/2022

29 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2022 WARSZTAT popularność zaczynają zdobywać mocne akumulatorowe klucze udarowe – w tym zasilane prądem stałym 20V. Ich zaletą jest poręczność i przenośny charakter – pozbywamy się kabli i przewodów ciśnieniowych w polu roboczym. Wydajność i moc takich urządzeń jest już spora i mogą one coraz częściej z powodzeniem zastąpić klucze sieciowe. Dla zachowania ciągłości pracy warto zaopatrzyć się w kilka pełnych akumulatorów na wymianę. Po zdjęciu obręczy sprawdźmy stan piast – głęboka korozja, ubytki, wargi, bruzdy, krzywizna – to powinno nas zaalarmować, gdyż do takiej powierzchni nowa obręcz nie ma prawa dobrze przylegać. Dokręcamy z „wyczuciem” i/lub pytamy się Newtona Nowe obręcze zakładamy na oczyszczoną piastę, w której gwintowane otwory dobrze jest zaopatrzyć smarem miedzianym – łatwiej będzie je za pół oku odkręcić, a z pewnością mniej skorodują. Gdy wszystko mamy już wyważone i przygotowane znów sięgamy po elektronarzędzia lub klucze pneumatyczne oszczędzające nam żmudnego kręcenia. Zasadniczo śruby lokujemy po przekątnej i w fazie, gdy auto/koło wisi w powietrzu wkręcamy je wstępnie „automatami”. Gdy obręcz jest już przytwierdzona do piasty stawiamy auto na kołach i dokręcamy ręcznie – to słowo klucz.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=