e-Auto Service Manager 3/2022

44 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2022 NOWOŚCI tarczy zamiennej z wynikami testów produktów stosowanych na pierwszy montaż. Różnica w długości drogi hamowania nie może być większa niż 10%. Testy mają na celu potwierdzenie, że część zamienna nie odbiega jakością produktowi oryginalnemu z pierwszego montażu (OE) i uzasadniają tym samym wyższe ceny części zamiennych wytwarzanych przez producentów premium, jak Textar. - Dla TMD Friction, jednego z wiodących producentów technologii hamulcowych klasy premium, osiągi, bezpieczeństwo i komfort jazdy są najważniejsze. By sprostać stale rosnącym wymaganiom rynku, korzystamy z naszego bogatego doświadczenia w zakresie oryginalnych części i tworzymy produkty odpowiadające fabrycznemu wyposażeniu (OE). Testy naszych części zamiennych przewyższają wymagania prawne w kategoriach siły hamowania, żywotności i komfortu jazdy. Ponadto nasze tarcze hamulcowe do starszych modeli pojazdów, które pojawiły się w ofercie Textar jeszcze przed  wprowadzeniem w życie normy ECE-R90, są w dużej części przetestowane pod jej kątem i są z nią zgodne - podkreśla Vincenzo Di Caro, Senior Manager Vehicle Programme w TMD Friction. Oznakowanie dla zwiększonego bezpieczeństwa Produkty z certyfikatem R90 dopuszczone do zastąpienia oryginalnych części układu hamulcowego mają wyraźnie widoczne oznakowanie w postaci znaku kontrolnego. Składa się on z okręgu z literą „E” i numeru identyfikacyjnego kraju, który wydał zezwolenie, a także ciągu cyfr i liczb zaczynającego się od „90R”. Dzięki niemu mechanicy i kierowcy mogą być pewni, że wybrali produkty wysokiej jakości. Z jednej strony montaż i eksploatacja części niecertyfikowanych w nowszych pojazdach jest niedozwolona. Z drugiej zaś strony ich stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym. - Mechanicy powinni zawsze stosować dobrej jakości części zamienne pochodzące od uznanych producentów. Dodatkowo powinni informować swoich klientów o ryzyku związanym z rzekomymi okazjami znalezionymi w Internecie. Tanie części zamienne pochodzą z nieznanych źródeł i nie spełniają niezbędnych standardów jakości, co może mieć poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa na drodze - zauważa Vincenzo Di Caro. Podczas swoich szkoleń specjaliści TMD Friction, do którego należy marka Textar, zawsze zachęcają osoby pracujące w niezależnych warsztatach samochodowych do rezygnacji z montowania niecertyfikowanych części hamulcowych bez znaku kontrolnego. Nawet jeśli są one dopuszczone do stosowania w starszych modelach. - W przypadku tanich, podrobionych produktów klocek hamulcowy i tarcza nie będą do siebie odpowiednio dopasowane. Może to spowodować zmniejszoną skuteczność hamowania, a następnie prowadzić do nadmiernego zużycia materiału ciernego. Ponadto takie produkty mogą mieć ograniczoną żywotność, nośność i odporność na pęknięcia. Z

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=