e-Auto Service Manager 5/2022

PULS BRANŻY 19 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2022 samochody elektryczne z napędem akumulatorowym (EV) osiągnęły rekordowe 9% rynku europejskiego, a udział samochodów hybrydowych (PHEV i HEV) również wzrósł do znaczącego poziomu 20%. Samochody benzynowe z 40% udziałem sprzedaży nadal wiodą prym na rynku [2] . Rosnący rynek, rosnące samochody Segmenty samochodów hybrydowych, elektrycznych i crossoverów obejmują obecnie wiele modeli o dużej mocy, które wymagają najnowszych opon o ultra wysokich osiągach (UHP). Moc ponad 400 KM i masa przekraczająca dwie tony nie są rzadkością w segmencie samochodów wyczynowych. Nawet w segmencie mocnych hatchbacków, w którym opony Goodyear Eagle F1 od trzech dekad wygrywają testy, nastąpiła znaczna zmiana w górę pod względem rozmiarów i osiągów. Weźmy na przykład Volkswagena Golfa GTI. Kiedy w 1994 roku Eagle F1 pojawiła się na rynku, GTI miał już za sobą trzecią generację. Mając 115 KM i ważąc niewiele ponad tonę, oferował energiczną jazdę. W połowie XXI wieku, gdy Goodyear zastąpił oponę Eagle F1 GS-D3 modelem Asymmetric, GTI, piąta odsłona Golfa GTI, miała już ponad 200 KM, ale ważyła 300 kg więcej. Dekadę później siódma generacja GTI, Clubsport, osiągała moc 300 KM, a jej masa własna była o około 40% większa niż generacji trzeciej. Ten wzrost, odzwierciedlony w innych segmentach, takich jak samochody osobowe o wysokich osiągach, miał znaczący wpływ na rozwój opon. Najnowsze modele Golfa GTI są wyposażone w opony

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=