e-Auto Service Manager 7/2022

PULS BRANŻY 29 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2022 gii (EDS) w wybranych obszarach powierzchni dostarczonych próbek – wylicza szefowa grupy badawczej charakteryzacji materiałów. Park infrastruktury badawczej naszej jednostki obejmuje szereg najnowocześniejszych w Polsce urządzeń – m.in. dyfraktometr rentgenowski Bruker AXS (Advanced X-Ray Solutions) D8 Advance Diffractometer oraz skaningowy mikroskop elektronowy Helios 5 UX (ThermoFisher Scientific). Otrzymane długofalowe wsparcie Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (FNP) oraz Komisji Europejskiej usprawni badania nad materiałami odpornymi na ekstremalne warunki (m.in. wysokie temperatury czy korozję). Obszarem badań i rozwoju w TOMEX Hamulce kieruje Maciej Szlichting. Nasz Dział R&D jest skoncentrowany na rozwoju klocków hamulcowych Maciej Szlichting - Kierownik Działu Badań i Rozwoju TOMEX oraz technologii ich produkcji. Do naszych największych sukcesów należą opracowanie i wdrożenie nowoczesnego kompozytu ciernego tj. materiału hybrydowego do produkcji klocków hamulcowych oraz opracowanie wysokowydajnej, innowacyjnej technologii prasowania klocków hamulcowych HybriTech® - wylicza kierownik R&D firmy TOMEX Hamulce. Podkreśla również znaczenie współpracy z sektorem nauki. W naszej pracy chętnie wspieramy się potencjałem i aktywnością uczelni wyższych czy instytutów badawczych, uważając iż takie współdziałanie pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną zapewniając jednocześnie tak pożądany efekt synergii, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić i dostarczać najlepszej jakości produkty naszym klientom w całej Europie i nie tylko.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=