E-Auto Service Manager 1/2024

PULS BRANŻY 10 e-AUTO SERVICE MANAGER 01 - 2024 Firma Goodyear wzmacnia portfolio swoich marek konsumenckich i zapowiada inwestycje w ich rozwój. Plan przewiduje umocnienie marki Goodyear w segmencie premium i na nowo definiuje pozycję innych marek, w tym marki Dunlop w segmencie środka, by rozszerzyć rynkowy zasięg portfolio i dostarczyć pełną, bardziej konkurencyjną ofertę dla każdego typu konsumenta. Ma to umożliwić również lepszą współpracę z siecią dystrybutorów i sprzedawców detalicznych. Przygotowanie nowej strategii pozycjonowania marek zostało poprzedzone kompleksową analizą branży oraz szerokim badaniem wśród konsumentów w całej Europie [1]. Pytano o ich podejście do mobilności, postrzeganie marek opon oraz kryteria, którymi kierują się przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Kluczowe wnioski z badania: • 74% konsumentów uważa opony za „bardzo ważne produkty”, a nie jedynie za „materiały eksploatacyjne”. GOODYEAR NA NOWO DEFINIUJE POZYCJONOWANIE MAREK W SWOIM PORTFOLIO • Świadomość marki i jej reputacja są głównymi czynnikami wpływającymi na wybór opon przez konsumentów. Świadomość marki i jej reputacja są jednymi z głównych czynników wpływających na wybór opon przez konsumentów (35% odpowiedzi). Na kolejnych miejscach znalazły się osobiste doświadczenia (25%), wyniki testów opon przeprowadzonych przez niezależne podmioty zewnętrzne, takie jak specjalistyczne czasopisma (24%) oraz porady otrzymane od dealerów (23%).

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=