E-Auto Service Manager 1/2024

PULS BRANŻY 8 e-AUTO SERVICE MANAGER 01 - 2024 dzo ważny. Co robimy, aby zadbać o wnętrza naszych aut? Kto najbardziej zwraca uwagę na czystość? Sprzątamy… ale nie wszyscy Mimo tego, że główni użytkownicy aut w większości deklarują przywiązanie do porządku w samochodzie, to wyniki w poszczególnych grupach wiekowych pokazują, że nie wszyscy. Najmniejszą uwagę do czystości i porządku wewnątrz pojazdu, w porównaniu do reszty ankietowanych, przykładają młodzi kierowcy w wieku 18-24 lata. W tej grupie 24% badanych uznało, że jest to „raczej nieważne”. Z kolei Ci w wieku 35-44 lata, twierdzą, że porządek w samochodzie jest czymś ważnym – tak odpowiedziało aż 87% badanych. O wnętrze swoich czterech kółek najbardziej troszczą się osoby posiadające dzieci, na co wskazało aż 84% zapytanych. W gospodarstwach domowych, w których mieszkają dzieci do 18. roku życia, istnieje większa tendencja do sprzątania pojazdów, co może być wynikiem większej potrzeby utrzymania czystości ze względu na małych domowników. Nie zaskoczy fakt, że to osoby, które uważają dbanie o wnętrze auta za raczej lub bardzo ważne, są znacznie bardziej skłonne do regularnego wykonywania wszystkich czynności związanych z utrzymaniem czystości auta. Kochamy odkurzanie Okazuje się, że odkurzanie wnętrza auta jest zdecydowanie najpopularniejszą czynnością (84% odpowiedzi) wśród głównych użytkowników auta. Nic dziwnego – kurz, okruszki, zabrudzenia z zewnątrz czy sierść zwierząt, to zabrudzenia, z którymi mierzy się praktycznie każdy kierowca, a ich jedynym pogromcą jest właśnie odkurzacz. Niezwykle często badani czyszczą kokpit (73% wskazań), w czym bez wątpienia pomaga szeroka gama najróżniejszych środków dostępnych na rynku – od chusteczek po specjalistyczne spraye i ściereczki. Podium zamyka mycie szyb od środka, które regularnie wykonuje 68% zapytanych kierowców. Niemniej ważny w aucie jest piękny, świeży zapach, na który zwraca uwagę 56% zapytanych. Z odświeżaczy powietrza korzysta ponad 60% zapytanych kobiet oraz 53% mężczyzn. Na pranie i czyszczenie tapicerki decyduje się z kolei więcej mężczyzn niż kobiet (32% do 24%). Chronimy auta przed zabrudzeniami W minionym roku 17% badanych kupiło dywaniki samochodowe i/lub matę do bagażnika. To sporo, biorąc pod uwagę fakt, iż dywaniki kupuje się zwykle z zamysłem korzystania z nich przez dłuższy czas. Wśród zakupionych dywaników, największą popularnością cieszą się te gumowe, za nimi, plasują się mniej funkcjonalne, lecz często bardziej estetyczne opcje welurowe, które wybiera co 5 badany. Co ciekawe, na produkt z tego materiału zdecydowało się 100% badanych, którzy zadeklarowali, że troska o wnętrze auta w ogóle nie jest dla nich ważna. Popularnością doganiają je dywaniki wykonane z nowoczesnego materiału TPE (termoplastyczne elastomery), na które zdecydowało się 15% respondentów.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=