e-Auto Service MAnager 2/2022

33 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2022 AUTO LAKIERNIA która jest jeszcze w małym stopniu wykorzystana. W moim przypadku była to naprawa autobusów i ciężarówek. Następnym krokiem było uzyskanie autoryzacji najczęściej naprawianych przez nas marek, co spowodowało uwierzytelnienie naszej firmy na rynku przewoźników. Obecnie mamy autoryzację: SOR, Autosan i Yutong. Jak wygląda taka procedura autoryzacyjna na autobusy? Co trzeba zrobić i ile czasu to zajmuje? Najtrudniej było nam ze SOR-em – przede wszystkim dlatego, że była to nasza pierwsza autoryzacja. Trwało to około 4 miesięcy. Musieliśmy najpierw jeździć na szkolenia i spotkania, a następnie przeprowadzić testowe naprawy, które musiały być ocenione pozytywnie. Tym sposobem dostaliśmy certyfikat – tak zwaną „małą autoryzację”, która obejmuje naprawy poszyć zewnętrznych, drzwi i zawieszeń. Dzięki zdobytemu doświadczeniu z autoryzacją Autosana i Yutonga było nam już znacznie prościej. Skąd pozyskujecie potrzebne części zamienne? W przypadku autobusów SOR albo kupujemy bezpośrednio z fabryki, albo od czeskiej firmy STS, która jest w stanie dostarczyć nam części

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=