e-Auto Service Manager 4/2022

PULS BRANŻY 22 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2022 waniu transakcji czekamy na odbiór lub dostarczenie samochodu. Czy to będzie wydarzenie? To też nie koniec drogi zakupu, przecież jest jeszcze obsługa posprzedażowa (np. serwisowanie) i relacja posprzedażowa” zauważa Łukasz Murawski z WSB w Gdyni. Profesjonalni doradcy Profesjonalne doradztwo od zawsze stanowiło silną stronę salonów sprzedaży samochodów. Kim dzisiaj są doradcy? Profesjonalny doradca wie, jak spełniać oczekiwania Klientów, czy to w doborze samochodu, czy też sposobu finansowania. Jak dealerzy rozwijają ich kompetencje? Przykładem jest program szkoleniowy przeprowadzony w Inchcape Polska. Wraz z rozwojem rynku samochodów elektrycznych wśród Klientów pojawiały się pytania i niepewności dotyczące użytkowania EV. Dealer, odpowiadając na potrzebę konsumentów, szukających doradztwa w tym zakresie, zdecydował się na przeszkolenie swoich pracowników.  Z analizy opinii Klientów salonów samochodowych Inchcape Polska  wynika, że konsumenci cenią sobie pełne zaangażowanie doradców na każdym etapie sprzedaży, wyczuwanie przez nich potrzeb, indywidualne dopasowywanie oferty, a także przejrzystość procesu zakupu i dobrą komunikację. „W procesie obsługi Klientów bardzo ważne jest doświadczenie, wiedza i pomoc profesjonalnych doradców. Wiemy, jak spełniać oczekiwania naszych Klientów. Potwierdzają to nagrody i wyróżnienia corocznie przyznawane naszym salonom przez BMW Group, w tym ostatnia nagroda Dealera Roku BMW 2021 dla warszawskiego salonu” dodaje Wojciech Dopierała z Inchcape Polska. Zmiany, jakie zachodzą na rynku i w oczekiwaniach Klientów, wymuszają u sprzedawców szybką adaptację. To jedna z najistotniejszych kompetencji przyszłości. Tak dzieje się również w branży sprzedaży samochodów. Salony dealerów przystosowują zarówno ofertę, jak i sposób obsługi, stawiając na jakość doświadczenia zakupowego. Salony sprzedaży nie przechodzą do lamusa – przechodzą transformację.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=