e-Auto Service Manager 4/2022

25 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2022 nie trafimy w jakiś istotny moduł obok po prostu go uszkadzając… Nie wspominając już o potencjalnej groźbie zalania wszystkiego wokół starym olejem. Proponujemy by zrobić to dobrze, bezpiecznie i czysto używając do ściągnięcia starego filtra sprawdzonych narzędzi – opaskowego klucza do filtra oleju, klucza trójramiennego lub zestawu nasadowego do odkręcania kluczy. Metody te są mniej inwazyjne, bezpieczniejsze i czystsze dla otoczenia. Nowego też na spokojnie – to kluczowe Klucz opaskowy to najprostsze z narzędzi, które stosujemy najczęściej – z reguły wystarczy ono do skutecznego odkręcenia filtra, który (można założyć) nie powinien być dociągnięty zbyt mocno. Różnie jednak bywa i zarówno ciężka ręka poprzedniego majstra jak i trudna dostępność samego filtra w danym silniku powoduje, że opaska może ślizgać się po ściance bez efektu. Wówczas w sukurs przyjdzie nam klucz trójramienny lub nasadkowy – oba te rodzaje kluczy są zakładane na denko starego filtra. Tym sposobem powinniśmy odkręcić nawet najbardziej oporny filtr. Z zakręcaniem nowego filtra będzie podobnie – warto tylko zaznaczyć, że nowy filtr dokręcamy dostatecznie mocno by szczelnie przylegał do ścianki gniazda, lecz bez przesadnego stosowania siły. Pamiętajmy, że to my możemy ten filtr odkręcać za rok lub nawet wcześniej… WARSZTAT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=