E-Auto Service Manager 4/2023

53 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2023 WARSZTAT W przeciwieństwie do tradycyjnych produktów z celulozy, gwarantują one dużą dokładnością filtracji przy długim okresie trwałości. Ponadto obudowa wkładu wykonana z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym przyczynia się znacząco do zmniejszenia wagi, a przy tym jest odporna na wysoką temperaturę, duże ciśnienie i na działanie czynników chemicznych. Do silników nowej generacji firmy oferują również wielofunkcyjne moduły olejowe, które mają mniejsze wymiary, pozwalają zoptymalizować pracę jednostki napędowej i nadają się do recyklingu. Jednym ze światowych liderów w dziedzinie filtracji i zarządzania termicznego jest włoska firma UFI Filters, której systemy filtracji oleju zostały m.in. wybrane przez BMW do drugiej generacji 6-cylindrowego silnika wysokoprężnego B57 o pojemności 3,0 litrów. Opracowane przez nią materiały podnoszą wydajność filtracyjne nawet do 50% dla cząsteczek do 13µ, dzięki czemu silnik spełnia normę emisji spalin Euro 6. Moduł olejowy wyposażony jest w wymiennik ciepła i szereg zaworów, które pozwalają na optymalne zarządzanie olejem i gwarantują najwyższe osiągi. UFI Filters jest również dostawcą modułu olejowego na pierwszy montaż do silników z serii EA288 evo o pojemności 2,0 litrów z systemem mild hybrid produkowanych przez Grupę Volkswagen. W porównaniu z poprzednią wersją pozwalają one zredukować emisję CO2 nawet o 10 g/km. Przyczynia się do tego również innowacyjny produkt UFI Filters, który efektywnie zarządza termiczne układem smarowania i chłodzenia, a jego zoptymalizowana konstrukcja redukuje spadki ciśnienia. Kompletny filtr z przyjaznym dla środowiska wkładem zapewnia 99% skuteczność filtrowania cząstek do 40 µ. Popularny silnik EA288 evo jest obecnie montowany w samochodach marki Volkswagen Golf i Passat, Škoda Octavia i SEAT Leon. Wymiana fitra Klienci rynku aftermarket, którzy decydują się na wysokiej jakość filtry od dostawców części na pierwszy

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=