E-Auto Service Manager 4/2024

PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2024 serwisów. O ile sytuacja w warsztatach skupionych wokół sieci serwisowych jest w miarę zadawalająca, to w przypadku małych, niezrzeszonych serwisów jest pod tym kątem dużo gorzej. - W sieciach jak ProfiAuto Serwis na szczęście mamy wiele szkoleń i warsztatów technicznych, dzięki którym nasi mechanicy są dobrze przygotowani do zawodu i wciąż podnoszą swoje kompetencje. Właściciele mniejszych punktów wprost przyznają jednak, że część młodych i mniej doświadczonych mechaników nie ma odpowiedniego doświadczenia i wiedzy. Dzisiejsze pojazdy są coraz bardziej skomplikowane i trudno serwisować je mając doświadczenie zdobyte tylko na pojazdach, które były projektowane w 90-tych latach lub na przełomie XX i XXI wieku. My w dużej mierze polegamy na naszej, dobrze wykształconej kadrze, jednak potrzebujemy też „świeżej krwi”. Przy czym podobna sytuacja jest w przypadku Autoryzowanych Stacji Obsługi. Jeśli więc oferta edukacyjna w szkołach mechanicznych się nie zmieni, a zawód mechanika nie stanie się bardziej atrakcyjny, będziemy mieli w Polsce duży problem. Tym bardziej, że park samochodowy w naszym kraju coraz bardziej się starzeje – mówi Mariusz Maksym, koordynator należącej do firmy Moto-Profil sieci warsztatów ProfiAuto Serwis. Szkoły branżowe nie są dostosowane do poziomu obecnej motoryzacji W badaniu aż 79 procent ankietowanych mechaników wskazało, że szkoły mechaniczne nie przygotowują odpowiednio uczniów do zawodu (tylko 7 procent odpowiedziało inaczej, a 14 nie miało zdania). Aż 92 procent uznało, że tego rodzaju

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=