E-Auto Service Manager 5/2023

40 e-AUTO SERVICE MANAGER 05 - 2023 WARSZTAT DIAGNOSTYKA ZESTAWÓW MONTAŻOWYCH Zestaw montażowy górnego mocowania, podobnie jak amortyzator, wykonuje około tysiąca cykli pracy na dystansie 1 kilometra - co oznacza, że po przejechaniu 80 000 kilometrów ten mały, ale ważny element mógł poruszać się nawet 75 milionów razy. Można sobie wyobrazić jak destrukcyjnie wpływa to na gumowe elementy zestawu montażowego. Zużyte mocowania mają niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy a także kontrolę nad pojazdem. Ich stopień wyeksploatowania zależy od sposobu jazdy jak również od właściwości jezdnych pojazdu. Jeśli kolumny amortyzatorów są zużyte, górne mocowania prawdopodobnie też nie nadają się do dalszej eksploatacji, dlatego zaleca się ich wymianę wraz z amortyzatorami. Zestawy montażowe łączą karoserię z zawieszeniem, absorbują drgania i wibracje powstające podczas jazdy oraz zapobiegają przenoszeniu ich na nadwozie pojazdu. W górnych zestawach montażowych osi przedniej znajduje się łożysko, które Punkty mocowania górnego zestawu montażowego wraz z kolumną amortyzatora do nadwozia pojazdu Element gumowy slużący do absorbcji drgań wzdłużnych i poprzecznych oraz wibracji przenoszonych z układu jezdnego na nadwozie pojazdu Łożysko osadzone w gumowej poduszce/ elemencie gumowym(2) redukujące tarcie i zapewniające optymalny ruch kolumny amortyzatora podczas skręcania kół - najczęściej stosowane łożyska kulkowe lub ślizgowe Elementy konstrukcyjne/oznaczenia (np: strzałki) ustalające prawidłową pozycję montażową górnego mocowania względem elementów układu zawieszenia pojazdu

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=