E-Auto Service Manager 7/2023

49 e-AUTO SERVICE MANAGER 07 - 2023 NOWOŚCI Jak to wygląda w praktyce? Zamiast wykorzystywać surowce do produkcji małych partii prototypowych opon, zaawansowane modele opon są tworzone w wirtualnym świecie, w którym można obliczyć tysiące permutacji i eksperymentować w symulatorze, oszczędzając na kosztach logistycznych związanych z tradycyjnymi testami. „Obserwowanie rozwoju opony na potrzeby Maserati GranTurismo było ekscytującym doświadczeniem. Symulacja to obecnie integralna część naszych badań i rozwoju. Działania te miały kluczowe znaczenie dla określenia celów dla opon i pojazdów, zawężenia zakresu projektowania opon i zmniejszenia liczby fizycznych prototypów. Goodyear jest zaangażowany we wdrażanie nowych technologii i metod. Ten projekt z Maserati to studium przypadku tego, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości,” wyjaśnił Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. opon osobowych na pierwsze wyposażenie. „Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Goodyearem. Niestandardowe opony Eagle F1 SuperSport doskonale pasują do naszego nowego modelu GranTurismo, a rozwój opon przy użyciu wirtualnej symulacji był bardzo pomocny i ułatwił pracę zespołom badawczo-rozwojowymi obu stron,” dodał Stefano Sangermano, główny inżynier Maserati. Linia opon Goodyear Eagle F1 SuperSport jest przeznaczona do ultra mocnych samochodów drogowych i torowych, którym zapewnia doskonały poziom osiągów. Opony z tej serii bazują na tej samej technologii rozwoju, co produkty wyścigowe wykorzystywane w najbardziej prestiżowych imprezach na świecie, w tym m.in. w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pozyskane podczas zmagań na torze dane i informacje zwrotne od zespołów pomagają przy tworzeniu drogowej gamy Eagle F1 SuperSport, która oferuje kierowcom doskonałą przyczepność, prowadzenie i stabilność na suchej oraz mokrej nawierzchni.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=