E-Auto Service Manager 9/2022

35 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2022 WARSZTAT samodzielnie. Do kompleksowego czyszczenia kabiny – komory lakierniczej i wentylatorów – zapraszamy fachowców. Szczęśliwie Pan Stanisław, który pomagał w instalacji kabiny w naszym serwisie, ciągle jest aktywny. Druga istotna w użytkowaniu kabiny kwestia to bieżące utrzymanie czystości. Dzięki temu w lakierze jest mniej wtrąceń i skraca się czas przestoju samochodu na polerni. U nas działa to bardzo dobrze – w dużej mierze dzięki doświadczonemu, zgranemu zespołowi. Lakiernicy wiedzą, co można, czego nie i dbają o sprzęt jak o swoje. Również dzięki temu nie mieliśmy nigdy z kabiną żadnych większych trudności technicznych. Jeśli działy się jakieś drobne rzeczy, nasz serwisant przyjeżdżał i z dnia na dzień usterka była usuwana. Gdyby mieli Państwo kupować kabinę w najbliższej przyszłości, co braliby Państwo pod uwagę? Zdecydowaliby się Państwo na podobny czy inny model? Lakierowanie jest bardzo energochłonnymprocesem. Szczególniew kontekście obecnej sytuacji na rynku paliw i energii, energooszczędność staje się bardzo ważnym czynnikiem decyzyjnym. Staramy się ograniczać zużycie energii, ale jeśli chce się sprawnie pracować, to z naszą obecną kabiną niestety nie bardzo to wychodzi. Na pewno chcielibyśmy, żeby nowy model był tańszy w eksploatacji, ale nie jest oczywiste, jak do tego podejść. Przez to, że sytuacja na rynku energii elektrycznej i paliw dynamicznie się zmienia, trudno policzyć, co będzie opłaca się najbardziej. Trudno na przykład powiedzieć, czy nowoczesny, szybko ogrzewający kabinę palnik z otwartą kabiną spalania ma w długofalowym ujęciu sens przy obecnej dynamice cen gazu. Chcielibyśmy przejść na tę technologię, ale zanim się zdecydujemy, poczekamy aż sytuacja na rynku się unormuje. Podobnie z oświetleniem – byłoby super, gdyby w dobrej cenie były dostępne energooszczędne lampy LED z wystarczającym do naszych potrzeb CRI, ale na to też chyba trzeba jeszcze poczekać. Z miesiąca na miesiąc technologia oświetleniowa się jednak rozwija, więc i tu można mieć nadzieję, że kiedy przyjdzie czas na zakup, będzie można dobrać coś takiego. Jeśli chodzi o wymiary, 3 x 7,5 x 4 m jest dla nas wystarczające. Większość obsługiwanych przez nas pojazdów mieści się w kabinie bez kłopotu i nie musimy ogrzewać niewykorzystanej przestrzeni. Dotychczasowy opad powietrza, mieszczący się w zakresie 30 – 33 m3/h to dla nas wartość optymalna, w której będziemy chcieli nadal się poruszać. W kontekście coraz bardziej upalnej pogody kuszące wydają się natomiast kabiny z klimatyzacją. Ciężko lakierować, jak temperatura wynosi 35 – 40 stopni. Takie rozwiązanie z pewnością zwiększyłoby komfort pracy. Zwrócimy na to uwagę, kiedy za jakiś czas będziemy się rozglądać za nowym urządzeniem.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=