E-Auto Service Manager 9/2023

PULS BRANŻY 31 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2023 SDV, czyli auta pomocne jak smartfony Samochody przyszłości będą mogły zaoferować nam takie same funkcje personalizacji, jak urządzenia mobilne. Każda osoba używająca auta będzie mogła zalogować się, za pomocą hasła, mechanizmu aktywowanego głosem, a nawet uwierzytelnienia wieloetapowego i korzystać z zapisanych wcześniej indywidualnych ustawień. Nie będzie musiała przestawiać lusterek ani regulować fotela, na ekranie z mapą odnajdzie własne trasy podróży, a z głośników usłyszy ulubioną muzykę. Coraz bardziej będą rozwijać się również możliwości asystentów głosowych. Pomiędzy człowiekiem a samochodem będzie możliwa komunikacja na zasadzie dialogu np. prośby o sprawdzenie skrzynki email lub odwołania spotkania. Dzięki takim udogodnieniom kierowcy będą mogli w pełni skoncentrować się na drodze. - Obecnie firmy motoryzacyjne odświeżają swoje modele co 3 lata, a co 6 lat wypuszczają zupełnie nowe wersje. W przyszłości będzie można aktualizować software w tzw. realtime czyli w trakcie życia samochodu, a to otworzy nam nowe możliwości jeśli chodzi o sprzedaż zarówno aut jak i usług. Nowe modele będą wprowadzane dzięki ulepszaniu fragmentów kodu bez konieczności wymiany samochodu. Oznacza to, że firmy z branży automotive nie będą już stawiały na sprzedaż samych pojazdów, zamiast tego zaoferują klientom tzn. driving experience (doświadczenia jazdy) czyli de facto produkty cyfrowe – mówi Marek Kociecki, Solution Architect w Capgemini Engineering.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=