E-Auto Service Manager 9/2022

PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2022 TECHNOLOGIA V2X, CZYLI O KOMUNIKACJI NA LINII CZŁOWIEK - SAMOCHÓD W latach 80. ubiegłego wieku triumfy święcił amerykański serial "Nieustraszony" (ang. "Knight Rider") z Davidem Hasselhoffem w roli głównej. W tej historii policjant, Michael Knight, walczył z przestępczością i rozwiązywał zagadki korzystając ze wsparcia swojego partnera - inteligentnego auta K.I.T.T., z którym porozumiewał się używając ludzkiej mowy. Okazuje się, że filmowa fantazja powoli staje się rzeczywistością. Stoi za tym technologia Vehicle-to-Everything (V2X). V2X umożliwia pojazdom komunikowanie się między sobą i ze swoim otoczeniem za pomocą stałego oraz bieżącego dopływu danych. Dzięki niej możemy zyskać dostęp do nieograniczonej liczby informacji - od tych dotyczących ruchu drogowego, aż po dane o wypadkach, a nawet przewidywać przebieg ewentualnej kolizji. V2X, czyli nowoczesny język samochodów To, co można osiągnąć za pomocą V2X, robi niesamowite wrażenie. Bezpieczniejsze drogi, bardziej przepustowe trasy i zmniejszenie negatywnego wpływu transportu drogowego na środowisko - to tylko niektóre z obszarów, na które wpływ będzie miała ta technologia. I to tylko z punktu widzenia użytkownika końcowego. Co więcej, zdaniem Jagyan Mishra, Global Head of Delivery na Europę i Izrael w firmie L&T Technology Services (LTTS), globalnego dostawcy usług spod znaku centrów B+R, V2X potrafi nie tylko zachowywać się jak kumpel, z którym można swobodnie się komunikować. Może też być aniołem stróżem kierowcy. System dba bowiem o bezpieczeństwo dzięki alarmom, które ostrzegają o potencjalnych kolizjach na skrzyżowaniach, zbliżaniu się do ostrego łuku

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=