E-Auto Service Manager 9/2022

PULS BRANŻY 13 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2022 czy ryzyku utraty kontroli nad autem. W razie potrzeby kierowca może też skorzystać z takich funkcji, jak tempomat i system ostrzegania o nieplanowanej zmianie kierunku jazdy. Ważną innowacją jest też technologia vehicle-to-grid, która pozwala akumulatorom samochodowym oddawać energię do sieci energetycznej, w przypadku posiadania jej nadwyżki. - Pula danych zgromadzonych w trakcie jazdy może być wykorzystana do identyfikacji wzorców ruchu i tworzenia profili kierowców. Dzięki temu kierowca jest dodatkowo zabezpieczony, nawet w przypadku awarii. W takiej sytuacji są uruchamiane alarmy, aby cyfrowe i mechaniczne komponenty pojazdu mogły się samoczynnie dostosować - dodaje Mishra, którego zespół otworzył w tym roku centrum badawczo-rozwojowe w Krakowie - LTTS Kraków, ze specjalizacją w zakresie sektora motoryzacyjnego oraz mobility. Nadchodzi era aut autonomicznych V2X ma szansę okazać się rozwiązaniem, które nie tylko pomoże kierowcom lepiej rozumieć się ze swoimi autami. Utoruje również drogę dla pierwszych prawdziwie autonomicznych aut. Eksperci prognozują, że do realizacji tej wizji potrzeba jeszcze dziesięciu lat. Dziś, wiele spośród zaawansowanych technologii nie jest jeszcze wystarczająco gotowych. Istotne jest to, aby w tym procesie zadbać należycie o cyfrowe bezpieczeństwo pojazdów. Aby zapobiec cyberprzestępstwom

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=