E-Auto Service Manager 9/2022

PULS BRANŻY 14 e-AUTO SERVICE MANAGER 09 - 2022 ukierunkowanym na auta autonomiczne, należy zapewnić zgodność ich oprogramowania ze standardami kontroli danych. Należy także zmierzyć się z zagrożeniem związanym z redundancją technologii. Wmiarę jak technologie, takie jak przypisana komunikacja krótkiego zasięgu (DSRC) i kooperacyjny inteligentny system transportowy (C-ITS), starają się zapewnić przewagę V2X, branża staje przed potencjalnym problemem nadmiarowości wieloletnich badań, gdyby jedna z tych technologii zastąpiła inne. Jak dodaje ekspert, wyzwania stojące przed V2X z pewnością zostaną niebawem przezwyciężone. Niewykluczone, że rozwiązaniem jest harmonijne współistnienie rozwiązań w zakresie łączności. Zastosowanie takich narzędzi, jak opartych na chmurze aktualizacji systemu over-the-air, może pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa i zgodności z przepisami dotyczącymi danych. Podstawową technologią komunikacji może być sieć WLAN lub komórkowa. Rozwiązania V2X oparte na sieci WLAN zapewniają większy stopień standaryzacji, natomiast rozwiązania V2X umożliwiają komunikację na większym obszarze i łatwą migrację do sieci 5G. Ponadto, dzięki zaletom obejmującym wsparcie mobilności, a także skalowalność i niezawodność, “komórkowa” wersja V2X (C-V2X) jest idealnym kandydatem w zakresie częstotliwości ITS 5,9 GHz, która może spełnić obecne wymagania w zakresie komunikacji pojazd -pojazd (V2V) i pojazd-sieć (V2N).

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=