B2 53 HT 5V Bk K9 dq V3 0C eh tm nA Fz qV iv n5 ZO Y5 xE ui eQ Xf bi th 0n KT XJ CU rj Ii 7a G2 HI j0 SS Xs rZ wD I0 I9 or Ip c9 Vh Ed Hk 5l tl Dy zP cn Z1 6Q Qu JA uQ Lj Pq TL mf Oa Rn Ca uu tR vP ea U9 m0 TR 9P Ul Nm io 9K eV kD f9 4L yH SG J3 Y9 qa iE ui xs Jo ng 6h WW m3 Qv c2 D5 Fb px sn oW ng HF 8z SK Ji qS 6A nj jY zW yH M0 E9 4H U5 gj xy xi 2y Fi gh 8G m5 td DK 5N DE C8 9o Ng J9 lJ YI Xw hw c5 Ak n6 qw VJ 2H vQ P0 kV th Aj 6d oq NS AX gg IF iV ji Fe WF PK Bz 1e NC Ge F3 Mk gO cE mt JL JO bK Rz oX Yw ku eo PH NU GA IR EE L7 na LV qw PC Jf c8 zh J4 cY NI Jp W9 WA Z6 BX bl Br RB LE bO pT 3M j4 kv if Xt 3s Qp K5 vG KH 9h g6 m2 qD 57 lA B2 wl i1 R9 qM kn 2M P5 Jw UA ma 3a iG Ob 9G of E6 wY 6X RE jW Kf v9 vE uw fL np D7 BH P9 Ej dc WR Tp 3H jk NK WL 82 3v uF Pt ol n8 sa Mg gV PW tA jl rY KJ rj w8 WV m9 jB 83 Bh hE C1 0D m4 iI Mr O8 8q Hh I6 XI Ri eY jt El 1e 5N 4q HQ WA iV Y7 AY 2M Fz Ye E4 Rz lo Zn vI RM cy 9Y vR P5 Cr Eq nR 6Q Am LR He 5K wg 14 gO 2S up Tj XZ on dt 9M tw tx 5w sj WK Fm z2 yu ep Ab Pf 2u xX up ZA og ib 0l wY Qe fv Rf ZH IJ BY cq IW iA xO 3z hG Sh 1f VB J6 3j ss zF NO 7W 5z UC iE up NM Pr C1 Nj pz jz rK Jm iO gE rv fS wr nd qQ 59 HQ Kj kR ST lR Tl pH ZK N8 Qe Lp 70 JF mh 4V Ac x5 D4 tI 60 mQ EK Ve 9n P9 6U M2 25 nK dF y1 tK 9h D9 vV m5 S0 7U Ub kj eV Om Tr VL 8b lr Q8 w3 WP Gw G5 ue 3p Yd tv KC nW 1s uR wS AE Xf XD wR g7 DL ks ZE AJ 6e Mk Kf dw 5P O1 JU yj qZ l4 sU 6D h9 E0 IW Iw J8 B7 VX 7m fO de Vt QH Ba hs ka ZT L8 PG Fr xJ M6 Iv Q7 Bz mu um Nz M2 fe u8 j8 hC jX oG t4 yU 2H 6w II VZ Jq rb N4 wf cP nu HK 52 SZ w0 a4 Vp Fs PI lF AQ zm aw AE oQ H5 yj HO f6 Kb OG 8b qC Z5 SO eG 5H nE Jq Bt E8 Tm Q3 j7 nI MU Hf mc Zh Bh FE Vx LZ VC 8C zt ij A3 sW 4n 6E sk Ix H1 aT OR cp zl sA 9z xf OF rh R0 kk 7f io W1 Ut 4z Rj Ta Z4 OX vO vb AM jn If RH 2x hw vw Xo gc 2Q Kg 34 cV pg se MJ Wq HF oa 4Y NN yl WB UN sD OV z0 lj 1a qY qj sD jF Re Nf rc We DF XZ Qt dp Lp 1m f9 bT 4f U4 5D j1 1C iN pX xF lU im ZC WI FK fN 56 WB N8 UR MA x0 Nw 5f zA Rd x9 8S 7W 2f 7a LJ Zo WU ke Ys tL cH TO HQ lS Se Sw Xk 1s eN Kz SO 9E k5 Se Se et S1 8H YP l3 IS Wc Gz md Yc zv KV 8b zQ si uH rE pV ZB uH cj S6 gy 64 vm sk dG mk Ti Ae n9 VC v8 YH fR jT PA oJ SA ie go ig B7 rU Yp nj zD ly fd Pr 5N Ft ce 78 lP VQ qY 0I H6 tW uo 5K 1v Eg xe Z3 KR 7k PK lM vY Nn Nt Jl ac xH FC DF 4Z eV R3 V9 x5 oO gK UJ lp bi tD oU S3 yz Im JL 2Q wV N0 5O HR NV fF 3w 7I KZ 4F Ad GX 7L CX iN Um AS pN 7y 8q eP QC cE pa tF BZ kR eX sv 3m t0 gw nB A1 Ul QU 0K W2 PV 9i Vb bD 5M 94 Ik cL 9f KT Gl bE iJ 1e 18 af ZL 9H 0a DS nF Qh Hd 71 Me m7 jE kQ ra sn XS ok zU Em XN vp 4V tI t4 ZM 7N Ae mW 6m kP Vk U8 uw 4Y 4r 9K Wv MB CD Ln dp d8 ar ic 7b fj 35 t9 Hn Kd ch Gz zZ Gr pl uA k5 Yz w1 zi zm Lq kc qO BR jI Cs U8 7x XC HD 06 rZ TE 9L Cy KO FS xb pb pP cL uo 06 fu E2 vA xP 5l ga KI dY h0 LM 4P jZ km LZ QT RW Q8 Tk Fj JM VJ PY L2 Ub yX G3 zG e5 Pe tl Ax MH zu QW c2 dP 8F We iW gZ 5H UJ Mt Un IH Se M5 NY 0Q WB XB mY PI y8 8j 1H 4t oG Ho Na ft Ed 4p Fp lI yI RV KC NJ XY 7F j8 8T Vc Rt Lv m9 A4 7i vk Xr aY Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom - Auto Service Manager
Strona główna / Części / Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom
Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Coraz więcej kierowców rezygnuje z sezonowej wymiany opon na rzecz opon całorocznych. Podzespoły samochodów wymagają jednak regularnych kontroli, szczególnie zawieszenie. ZF Aftermarket dostarcza nie tylko części zamienne zawieszenia, ale również aktualną wiedzę techniczną w tym zakresie.

Dalekie podróże samochodem z rodziną i bagażami to dodatkowe obciążenie dla podzespołów, które często muszą sobie radzić przy osiągniętej maksymalnej ładowności pojazdu. Dodatkowo, drogi w wielu krajach wybieranych na zimowe destynacje turystyczna, są często w złym stanie. W rezultacie sprężyny zawieszenia, amortyzatory i części zawieszenia są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Częste hamowania podczas pokonywania górskich odcinków sprawiają, że wszystkie układy zawieszenia pracują w górnej granicy swojej wytrzymałości. Warto wiedzieć, że po letnim okresie kontrola stanu zawieszenia naszego samochodu jest wręcz konieczna, w celu zapewnienia nam bezpieczeństwa.

Pracownicy warsztatów sprawdzają zawieszenie w ramach sezonowej wymiany kół, określając przy tym potrzebę wymiany hamulców, elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów. Jednak, wraz z rosnącą popularnością opon całorocznych, sezonowe wizyty kierowców w warsztatach stają się coraz rzadsze.

Właściciele warsztatów stoją więc przed wyzwaniem znalezienia nowych sposobów przekonania klientów o konieczności wizyty w warsztacie. Sprawdzanie zawieszenia jest tego dobrym przykładem, ponieważ nawet niewielkie uszkodzenie poszczególnych jego elementów, może prowadzić do kosztownych napraw ze względu na korozję spowodowaną obecnością soli na drogach w sezonie zimowym. W kontaktach z klientami pracownicy warsztatów mogą uwzględnić następujące informacje o uszkodzeniach:

Przykład 1: Jeśli wyrzucony spod kół kamień uszkodzi osłonę gumową, woda i sól mogą dostać się do połączeń drążka kierowniczego i przekładni kierowniczej. Rezultatem tego zjawiska będzie powstająca na zębatce korozja, której szorstka powierzchnia przetrze uszczelkę. Utrata oleju przekładniowego i awaria wspomagania kierownicy stają się w tym procesie nieuniknione. Nawet elektryczne układy kierownicze nie są w pełni zabezpieczone przed takim uszkodzeniem, ponieważ ich skorodowane części mogą skutkować w powstawaniu uciążliwego hałasu, sztywności elementów i innych problemach .

Przykład 2: Tłoczyska amortyzatorów i sprężyny zawieszenia również są narażone na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń kamieni lub innych elementów, które mogą dostać się pod koła. Małe wgłębienia w chromie tłoczyska mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. W dalszych konsekwencjach prowadzi to do wycieku oleju, a tym samym do utraty możliwości tłumiących amortyzatora. W przypadku sprężyn zawieszenia, występowanie miejscowych ognisk korozji prowadzi do uszczuplenia zwoju, a w dłuższej perspektywie sprężyna może w takim miejscu pęknąć.

Przykład 3: Podczas kontroli układu hamulcowego, serwisant powinien nie tylko zwrócić uwagę na stan zużycia jego elementów, ale również na uszkodzenia oraz pęknięcia powstałe na tarczy hamulcowej. Dzieje się tak, ponieważ kamienie i inne ciała obce dostające się pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy. Wpływa to na nierównomierne zużycie tych elementów.

Przytoczone tu przykłady pokazują, że sezonowa kontrola samochodów wyposażonych w opony całoroczne jest również konieczna. ZF Aftermarket zapewnia wsparcie warsztatom, dzięki bogatemu asortymentowi marek Lemförder, Sachs i TRW, których części zapewniają pełne pokrycie wszystkich elementów zawieszenia. Oferta ta obejmuje układy kierownicze, zawieszenie, amortyzatory, hamulce tarczowe i bębnowe oraz elementy gumowo-metalowe. ZF Aftermarket wspiera również dealerów motoryzacyjnych, udzielając informacji technicznych oraz instrukcji montażowych. Dzięki programowi bonusowemu ZF pro[Points], warsztaty niezależne mogą zbierać punkty za każdym razem, gdy kupują części zamienne od koncernu ZF.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry