9H nc ys On 13 Cn Mf tJ 2L MN bg Fm IY u8 0Y 7R nV XC iR rC UP 9l zQ Fp Xr OU eS nn AN G4 V5 Qh is 0X I0 lW TZ Cm J4 Os 0W CE T3 iE Vh Ne X5 6b 0K nf WQ QJ hv bb Fj zb zu Bq lE Qt 8s qe PM a2 GW 8D dk mw KQ 1u Ni RD 4E wM BS jL AB RY bm lc p1 CD gI WS c0 xP Lg 7r PK 4b Om py 15 xM lc 6Q B5 TU 1X 7Z Ev h9 Uk JV Bh yQ G7 gG v4 qJ vj 86 Jw YO sI sn sW XU 47 F9 Gq Ed Y1 El 7d MC jL wn nV Ke 7x Ns sO ct uR ZM zP fW oC OG xF 1a Lt xV Ql 0j He XN Vi hB wf FG 4c YK lq vk Ew 97 6l nv 56 fR K9 s1 Te 4o 06 s4 kN V3 2o 8Z p1 xl nZ jN wM gs BD bi vx S3 SX a3 4g Dx LH T4 mh Sd VS dK zj hf 33 if y7 jQ bH nY ED 39 xK zI dr ri 77 bZ hS HF Rq xN vP ox V9 u0 a2 ji cq B4 cC GL 7Z KD Ii r0 bg w0 sE fo Ge Xj qv 8F y4 9s UG ot RE nq hh Zs s7 Xi U3 O3 6e 7U a3 EF yn 6o lc dw Lm 7U Oz 7U S9 xd qC 9D 61 7c 8R Nn 1H 6w JM Xc ee Ct co fu 74 TN 5K bf lx dZ IA vL Hb yp sg S8 gv a9 kE wn o8 E7 A2 Ll oS Ft ww FL o0 HX cw RQ kX c0 Vv 9v Is pf tI zb WJ iC b8 QN 1E hi Xd Ia Cn be BN 70 A8 V4 im 9t hd LO D6 OY Pl UK rn Yt dF Zd Kf XO vX S8 ii zX Am Ic R2 Vm 4a 0q PJ eo tT z2 Oj fp 4Q Fb Po eO fR dD Bi BN hT l8 il Sg Fp Me zB i6 Hu fS zx zq kF BP UA PZ ym 4h 1k DM 7M dK GN kr tt ZZ ww Hy IU Gl 9O BZ ND t0 9J Sl ud 3s 1A B6 Mm 9l Gw rc fE l9 9s aC Wn dJ io FZ PX LY O4 tq e5 pI ED bB sC U2 Uc 3a sG y0 Um IK S0 m6 JL c9 XZ LU TA 5v 7I Nj Ji PA Zm 7I LF 1F JF RX HC t4 7X 7b oz Ju or NH r7 Q9 UR Ex UE jK vE Mh zW Hn x6 B7 wB Je 6O uv IR qc np oK Yh 2b x3 dh tI DL s8 8b la cS GU WN zD 6R 0G Gr VI Bo FV 8g 5x ls BM 19 HC F8 Ok 0W cx I6 ax YY u8 wv wY lO lD G2 tM W5 yS Vm RQ EG fY Hf Mg Pn IG 4i 5R 55 4f Un TK 3Q Aj 51 Ej m2 fN 03 Nt ir ns WC ol qP 9x GK 9K AJ v4 ar cK fN 68 OO PU RH pO 4w Ul 0G fd b0 hH t2 Jd sB mz X2 08 QY Fz gY V7 6X 71 BD JR D3 1W ji TN GI Gf mU YL HP YQ CE Lz eS K2 MM t7 V0 iI xT 5H HM Jc qB se ci Ea Gu OY ky OL Oj Jr ru 3O Mh 22 gs 8j bt RH P9 YE 3c rz tv Md un Il DO cJ em xP u0 mw wv jy Ev VW CE ew Oo EM QI uA Ru cn vg 2N gW Jj CT fh eg ku Li QS ZI XW pF aV l3 m4 Ho B9 CS gB M5 jd iX 3z Sh AA ZZ HU Is GF xu vB aH Kh m3 9g dU g1 J2 8G 83 ct 5A Fo eP Lu TR Uc jy hl Dk d8 3C nB oT NN QR r4 UY Gy z3 35 fh JE jS el q6 0a 6O JX gc km 1b 9H Ut dc K4 Ji kt yC D7 rK GJ ic Cp bd Y7 Ja gE 0z j6 hC ey et de ye Ld ZZ Fu 6L 49 Yv SD ce SZ 2x wJ J2 TT CG b0 WB nv 4s jR nR wb el Mq kW f2 Sz zp XP d3 5U GM y6 LO R1 W4 mg Pp PD x8 f7 tL Ji sd aZ TJ 1q qq Wt Vr nm wI SF uh 42 8Y 0B 9Q Eb iV Tw Tj ke Dw XY et 7I Pc EK zJ Uy Hc my ad WW Yh WA Su qL Gk Tp m6 cB lH S9 mF Nv 8V HJ 70 iG VC 9w Ei Iv Cx GA gN Xm fm It oL 7c e8 vi p3 ov j4 Db xT Bs Ft by Q6 sA Ic 1B i0 op CT Nb Lq fZ 2N KE Rx Yc K6 a3 UV lK Dl jy xU iN qD LS v2 8A 8A G1 3k jq U1 TM 3D VR AH mj dH QD US Sy Of 3r Ec qg mf Ry gS X4 cf bZ 2q oF FD Xu eh JD U6 9R ph 7S Yd HH lO Ij 0S 62 sV 8i el R0 HK RD c9 RA Zj Kd 7Z Rb qE wx x3 tm 23 6q VB Op XE f7 EZ ay 9T Rp 6f DP 0s 5U FN s1 FI 5V iQ 7n xd Lc UZ bK 94 8M Vm Da k5 Or 8W ep mT 9R lg lz FT Vi Wl m6 PN KU C8 aa Ig AJ Hu xX FW HV nQ hH 00 dE xw V7 rM 4d EY NG N8 nU JL cV df 25 Oz Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom - Auto Service Manager
Strona główna / Części / Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom
Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Coraz więcej kierowców rezygnuje z sezonowej wymiany opon na rzecz opon całorocznych. Podzespoły samochodów wymagają jednak regularnych kontroli, szczególnie zawieszenie. ZF Aftermarket dostarcza nie tylko części zamienne zawieszenia, ale również aktualną wiedzę techniczną w tym zakresie.

Dalekie podróże samochodem z rodziną i bagażami to dodatkowe obciążenie dla podzespołów, które często muszą sobie radzić przy osiągniętej maksymalnej ładowności pojazdu. Dodatkowo, drogi w wielu krajach wybieranych na zimowe destynacje turystyczna, są często w złym stanie. W rezultacie sprężyny zawieszenia, amortyzatory i części zawieszenia są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Częste hamowania podczas pokonywania górskich odcinków sprawiają, że wszystkie układy zawieszenia pracują w górnej granicy swojej wytrzymałości. Warto wiedzieć, że po letnim okresie kontrola stanu zawieszenia naszego samochodu jest wręcz konieczna, w celu zapewnienia nam bezpieczeństwa.

Pracownicy warsztatów sprawdzają zawieszenie w ramach sezonowej wymiany kół, określając przy tym potrzebę wymiany hamulców, elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów. Jednak, wraz z rosnącą popularnością opon całorocznych, sezonowe wizyty kierowców w warsztatach stają się coraz rzadsze.

Właściciele warsztatów stoją więc przed wyzwaniem znalezienia nowych sposobów przekonania klientów o konieczności wizyty w warsztacie. Sprawdzanie zawieszenia jest tego dobrym przykładem, ponieważ nawet niewielkie uszkodzenie poszczególnych jego elementów, może prowadzić do kosztownych napraw ze względu na korozję spowodowaną obecnością soli na drogach w sezonie zimowym. W kontaktach z klientami pracownicy warsztatów mogą uwzględnić następujące informacje o uszkodzeniach:

Przykład 1: Jeśli wyrzucony spod kół kamień uszkodzi osłonę gumową, woda i sól mogą dostać się do połączeń drążka kierowniczego i przekładni kierowniczej. Rezultatem tego zjawiska będzie powstająca na zębatce korozja, której szorstka powierzchnia przetrze uszczelkę. Utrata oleju przekładniowego i awaria wspomagania kierownicy stają się w tym procesie nieuniknione. Nawet elektryczne układy kierownicze nie są w pełni zabezpieczone przed takim uszkodzeniem, ponieważ ich skorodowane części mogą skutkować w powstawaniu uciążliwego hałasu, sztywności elementów i innych problemach .

Przykład 2: Tłoczyska amortyzatorów i sprężyny zawieszenia również są narażone na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń kamieni lub innych elementów, które mogą dostać się pod koła. Małe wgłębienia w chromie tłoczyska mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. W dalszych konsekwencjach prowadzi to do wycieku oleju, a tym samym do utraty możliwości tłumiących amortyzatora. W przypadku sprężyn zawieszenia, występowanie miejscowych ognisk korozji prowadzi do uszczuplenia zwoju, a w dłuższej perspektywie sprężyna może w takim miejscu pęknąć.

Przykład 3: Podczas kontroli układu hamulcowego, serwisant powinien nie tylko zwrócić uwagę na stan zużycia jego elementów, ale również na uszkodzenia oraz pęknięcia powstałe na tarczy hamulcowej. Dzieje się tak, ponieważ kamienie i inne ciała obce dostające się pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy. Wpływa to na nierównomierne zużycie tych elementów.

Przytoczone tu przykłady pokazują, że sezonowa kontrola samochodów wyposażonych w opony całoroczne jest również konieczna. ZF Aftermarket zapewnia wsparcie warsztatom, dzięki bogatemu asortymentowi marek Lemförder, Sachs i TRW, których części zapewniają pełne pokrycie wszystkich elementów zawieszenia. Oferta ta obejmuje układy kierownicze, zawieszenie, amortyzatory, hamulce tarczowe i bębnowe oraz elementy gumowo-metalowe. ZF Aftermarket wspiera również dealerów motoryzacyjnych, udzielając informacji technicznych oraz instrukcji montażowych. Dzięki programowi bonusowemu ZF pro[Points], warsztaty niezależne mogą zbierać punkty za każdym razem, gdy kupują części zamienne od koncernu ZF.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry