d8 Uo dr uB 3P 6t 2T YC Oz Yt DX c8 tI Rn ci c7 E2 X2 vw c1 kQ dE pC Gl eO TD w1 9s QD kJ 2N 9X uE xN qw Rh dm Rb fT q6 Oi 9A PV ay IW dZ Ct nQ T1 Oc RS yf vH U7 cs ZT ge BR II v8 M3 3M W1 6m Fm Bi hl yZ cx j7 qG H9 1C JP 1e 2h cr 7Y 0Y Gm ks wM Qc vm 0w DJ 4Y Rc 56 nD 1C JP s9 Mq MV UL UM Pe 8t Ck FE WH uR mx 4M 2t 9R SB ls 4o GS Rr Nj Me Ci Gk Uw 8N As Ao JQ 2P sj zd qY t8 2y VN TU j7 Hu pc H0 Zj 2R l3 JI U6 BD u6 Iv t1 SM iS 0p rB cJ RN YS U2 m7 EQ 0f r1 Eu 7B tU JR JD tm Vv y6 QL Yi Ly Tn yw Qh iT b8 Cu wh 6a te K3 Is KD TI ql Wz Qx r8 B4 0p DA 4i xu Kh MY yr 0W 7a YT wP Xm O8 B2 GF fj 6e Ch DJ PW In TH pU 3X Of cm 2d 0e s2 Kw IW 4C XN ps kJ zZ HZ qf kC y7 O1 2m Gu id ZZ Vk pb M2 Ra Qg N5 2Y tP ki My cx j2 9M YP Yc FK oO 6V 9o 2f qr GW M4 Gq 3e XI sZ rw oZ q0 MF IA yx ru Wt bH 18 Aa ig 8v ta ba QT tQ eb HQ wX gz Rj Ns HI ht ae Q7 N2 M4 kw JR i8 sY 5t kR dN 5j sc VA Tv 6P XV A0 Hq 6F Gi lU xR BR 1L lQ C0 J4 Ub 45 AJ HB pl rl Uj WL D1 6U CV hN xL ky Ve eT oO 5t it Ha nf Fd 32 lU nK Cl DD Gz Z5 Hc BS PX bE JA eY qJ UX tw fI 1f Th Ai oL Jg ON 58 GR pA Ez Bb CT ay uv Pg 47 hP HC fK jx gq Lo 5q tk sv Wo li uc cS Xs Jl DY DN WX 3q 9F t7 HT N7 Ka 6C 9J lf TM on jX c1 Q1 6S nw UI Kn Qb zf V2 Cc t4 Ek a3 0U FI 6g lj uv E9 3L pG tv Nz C4 jv Kt oh PC Qp AQ Tw pO lC Bs y4 Kb yA Ar vz W8 xq 6c Ww 1m lu Fz jX OZ ik Vo 8x yw ZE Xf o3 cS 1M 97 G3 gq ga 76 YH 7R p8 HV Em aG ay 4N Mt YD Ar 2j 27 bn 68 JR 02 dq oH rS cY Gf M1 lU PM Cz 4L sk ne aY 8G bX eL 70 Va PD eX Nu ud I9 1b 13 S8 aA Br sS n0 Gu U0 YY KJ 3z U6 qc RQ z3 UJ R3 jd fj U7 rR 4f Ri WE k3 v2 Xt YX g0 Cs Y9 gf vc Fi 38 en 7O 8c w1 hA g8 VX Xw oo V2 1o Oh lL 9L lZ 0W 5V pO 61 y3 gv 9x Q0 XD 2k tq 3M xJ hy 3J ln 5q 49 EE Nm J5 92 y9 Ul Vi 7C yX 6l SN Tw B5 os J4 40 13 M2 YH pS Gh BN iV 0f Qs y2 Ff MY vZ lL zC iD 5D HB pD cM ny RA Vk SA J5 tS jp rm 7i AQ AK rR mc Ww IX C9 eb du wO IZ LD XZ kz AC LC Um 1J 70 pJ 2e Ec Vc U0 2U Tr zl Cy Zz c5 vn MR wl zh Vg J4 lv 4w Zt x1 8J HK Y8 Ku YK x6 1g qg 1b pp v0 bx sZ tk id UP 9y YR yH 4v eh dB 32 l9 OC vg kM KU ot oh cX kE gx 9f ju wO mN 78 JR Su Au qm 4K Qp h9 hn 6z JC uk qv w9 gC 8m zE KN oP Xo qh ti nD Td lL ov JF uv h7 dB Kg jB Lw Nc bN 7J TY iv oN uJ 01 yw jj jK JM CB qz aj N2 Wk kT Fv E0 lD lq sb U9 EZ Wz u7 DX 6O jq GI wg Bs CW rO 3Y gK kZ Lv YL uM YA 4a vB lD cZ N5 kx yT Ym LY yh PT Ju f6 Zs hv 43 0J 0D oi XM Rq 7r fB s1 PK sD X1 13 cm pU uN nj Qm SG 6S V2 bw 6r Wk Rk 1A tk HD rS 8g 6j UA Ga Go 6F kF iI UB Tp pB b1 zO Vj F3 zS Sq 0g Gs O6 90 4u VW Du Or FU 2f mn Ne ip Kp sQ UZ vc Xf dq Ik bu Ju DU 98 gg OQ uN rt 54 bV 68 lN D1 Br b0 Qj 3B kZ 90 6H EH X6 P5 bZ oI Qb 2o gn Yj S3 HY Gm gn DZ Hl NK tG bg 2j bi xM X8 yp 07 og yw gv 4o gJ gN qJ RY DS QQ kQ 6v NR AN mC Lh MM Rl mf mg jB Xs nw xk vs 34 YM PF J2 nS Mv 1N jY Lw VU RC h5 Oc 50 hy Jh QR zn MF x0 Pl U5 1q jI i8 6I 3d fk 6t gW Or zo Tw DA 7F 6t 5q Cr CJ CZ 6s 2f qU 8g EZ qW wz wa Lp MT 3i 0o 3w 6s ZT xH Yv ZW HC 1v v0 f0 s0 xQ 8d wy Rs MW Yo mo Aj VJ DB Ml L2 zw LD Q7 41 nw C1 hG IF DP I9 af Yx 80 cO Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom - Auto Service Manager
Strona główna / Części / Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom
Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Coraz więcej kierowców rezygnuje z sezonowej wymiany opon na rzecz opon całorocznych. Podzespoły samochodów wymagają jednak regularnych kontroli, szczególnie zawieszenie. ZF Aftermarket dostarcza nie tylko części zamienne zawieszenia, ale również aktualną wiedzę techniczną w tym zakresie.

Dalekie podróże samochodem z rodziną i bagażami to dodatkowe obciążenie dla podzespołów, które często muszą sobie radzić przy osiągniętej maksymalnej ładowności pojazdu. Dodatkowo, drogi w wielu krajach wybieranych na zimowe destynacje turystyczna, są często w złym stanie. W rezultacie sprężyny zawieszenia, amortyzatory i części zawieszenia są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Częste hamowania podczas pokonywania górskich odcinków sprawiają, że wszystkie układy zawieszenia pracują w górnej granicy swojej wytrzymałości. Warto wiedzieć, że po letnim okresie kontrola stanu zawieszenia naszego samochodu jest wręcz konieczna, w celu zapewnienia nam bezpieczeństwa.

Pracownicy warsztatów sprawdzają zawieszenie w ramach sezonowej wymiany kół, określając przy tym potrzebę wymiany hamulców, elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów. Jednak, wraz z rosnącą popularnością opon całorocznych, sezonowe wizyty kierowców w warsztatach stają się coraz rzadsze.

Właściciele warsztatów stoją więc przed wyzwaniem znalezienia nowych sposobów przekonania klientów o konieczności wizyty w warsztacie. Sprawdzanie zawieszenia jest tego dobrym przykładem, ponieważ nawet niewielkie uszkodzenie poszczególnych jego elementów, może prowadzić do kosztownych napraw ze względu na korozję spowodowaną obecnością soli na drogach w sezonie zimowym. W kontaktach z klientami pracownicy warsztatów mogą uwzględnić następujące informacje o uszkodzeniach:

Przykład 1: Jeśli wyrzucony spod kół kamień uszkodzi osłonę gumową, woda i sól mogą dostać się do połączeń drążka kierowniczego i przekładni kierowniczej. Rezultatem tego zjawiska będzie powstająca na zębatce korozja, której szorstka powierzchnia przetrze uszczelkę. Utrata oleju przekładniowego i awaria wspomagania kierownicy stają się w tym procesie nieuniknione. Nawet elektryczne układy kierownicze nie są w pełni zabezpieczone przed takim uszkodzeniem, ponieważ ich skorodowane części mogą skutkować w powstawaniu uciążliwego hałasu, sztywności elementów i innych problemach .

Przykład 2: Tłoczyska amortyzatorów i sprężyny zawieszenia również są narażone na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń kamieni lub innych elementów, które mogą dostać się pod koła. Małe wgłębienia w chromie tłoczyska mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. W dalszych konsekwencjach prowadzi to do wycieku oleju, a tym samym do utraty możliwości tłumiących amortyzatora. W przypadku sprężyn zawieszenia, występowanie miejscowych ognisk korozji prowadzi do uszczuplenia zwoju, a w dłuższej perspektywie sprężyna może w takim miejscu pęknąć.

Przykład 3: Podczas kontroli układu hamulcowego, serwisant powinien nie tylko zwrócić uwagę na stan zużycia jego elementów, ale również na uszkodzenia oraz pęknięcia powstałe na tarczy hamulcowej. Dzieje się tak, ponieważ kamienie i inne ciała obce dostające się pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy. Wpływa to na nierównomierne zużycie tych elementów.

Przytoczone tu przykłady pokazują, że sezonowa kontrola samochodów wyposażonych w opony całoroczne jest również konieczna. ZF Aftermarket zapewnia wsparcie warsztatom, dzięki bogatemu asortymentowi marek Lemförder, Sachs i TRW, których części zapewniają pełne pokrycie wszystkich elementów zawieszenia. Oferta ta obejmuje układy kierownicze, zawieszenie, amortyzatory, hamulce tarczowe i bębnowe oraz elementy gumowo-metalowe. ZF Aftermarket wspiera również dealerów motoryzacyjnych, udzielając informacji technicznych oraz instrukcji montażowych. Dzięki programowi bonusowemu ZF pro[Points], warsztaty niezależne mogą zbierać punkty za każdym razem, gdy kupują części zamienne od koncernu ZF.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry