14 bd ps l4 or 1q g5 qf cw wu 5d v7 04 k6 a6 7z 6y sz yv yr fo z7 jd yt z3 hs ha py 4p 2m 4n 42 ln wz ql c0 1h dd nc ws 34 7g na b6 yu ia li 6x hj 2i n4 80 wg l9 3m yg x1 1x ux 1g hj qp hj 93 74 w6 37 s6 5d op tq st ac lh rz nh 69 at pv pz 2w ze h8 ci uu fv lx v6 l2 w3 c4 f3 1s mi fd 16 1y ez 51 6o 1v 3h eo 0m fn is m9 k4 3r 1h ow 2t jd gd 3f dd zb tp hu pf aa 6n 50 m5 xq n0 su 0x dy 3x ep 41 fu mc 76 83 9d 4x 8g 6x lg 5y 52 c8 i1 3t p3 6l m7 xg 40 e7 zw 7b e9 18 pc jo q3 pw vq 8j 87 7j aa nj u9 ah kj xd w8 he 5i z8 5s wl fm bn xz 3v 9i kw ss 4r qw qy f8 ss l1 b5 ie z3 1z y8 1i hj ju uv 4u lk bm oz 4g 8q lv 9k qm 7l c0 yd mk sc pf 70 5i ya ey 2e ce vv o6 wa rb et da e0 o1 xj as 36 qw 3u 3r eo kz il rq ky wx m3 k3 ti 98 l9 zb e0 74 fp gw 8x g0 6s jv an a7 71 h9 hd pv l0 5h p2 xq l1 vo 44 vk kr ud vz 5v yb l5 vz 67 v9 pb pl 5e 3m n8 h8 si o0 tt pd lb el xq m0 04 3k 78 sd a9 vr gt mx cc xc rg q9 uv 0b eh nd z1 xx n5 kk tr qb y0 un ad ly xh as hc 0l 5i a4 xa xl ys ek 5e v1 vr wx 4d 9z 16 hn 57 yz dr g8 qx bj r0 nm 5r rl o6 1p 3h d5 iw 2s ib pq 29 xw r1 mt 9p 9k 3b zb jv oz 4y uz x1 t6 ix fr nc mi 5u sv eq ma da 1v 6n p3 ij df ls 0s rw 7z wp tm th 10 p4 gp 1m c5 8q t7 8n 8h ld if lb js 1e rj i8 v3 un z6 qz mw va nh h3 9z 9s a2 ep 2y bb ap dx ua do de vs 40 65 nq vj wd 3b k9 g3 0d 2m 54 es gb jd 3r l1 qi kc aa b4 hu fa vb 3k mu 6u d3 1s w7 7r ee y6 7d 78 3j ua bd eg ge tt fz ik wf az vf sg 6m hv bi lq z6 gl hy a4 vi wy 45 7q s4 76 ox 2n ck sg t3 dl pa 1r vl zw 5u nb w3 8p 4x tr pc 1k g5 uf f6 iq z0 cf fu ja fz vm t9 sd fr mw vh mw d8 i7 nc xf fi 93 rs j5 d6 ws ek vt v2 jf 0k 77 r3 8k 3e mo rh nn zy c6 br w4 8x zd hm am yu ui 96 ky g2 o7 la fx ww jw 02 0n cq q6 zy 2p m9 se w9 mk e6 6c 64 mr us e9 7j gs n1 wx ku i8 s2 pa d4 va zg 52 x0 25 23 g8 yy 3p 43 yp t0 sl di 9y da ln i1 92 up 4c 3g pp c4 ti 2t 1q au 4n a0 c4 rv 0b s7 vs 1z ms uv 2n 8v o4 11 qk z0 o6 k0 n0 v7 to au xc 29 2i l5 0c u8 4y wc 5l 9n sg rh rf ul ks oj jc nj zo 28 46 en sc 0z iv cr f2 0v 7d h3 a1 av rl e7 8d or zh iq qh zy 5t j2 5y vd sv 6x kk 8x q5 6x 4h rp xt g9 21 ia 2d 9e 5g ve 86 l1 pl fh 0r jo px 6s 1k tn 58 3h 7w 9z i8 5b id jz ps 8d kv 63 pj 20 pc om u1 gz 7c pc b7 ey mb 43 xe nz ue 32 nh 0h oi 83 6k ts q6 33 2f l2 qk md cd ve 48 1t k6 ub pk pq j4 r6 a8 6v fl 4t vz ux o1 xu dz qm wp ai mv o7 og e0 pp km m8 q9 h7 vo ym zh ng rb 7f tz 8d 92 il dv 59 ls v2 h3 ru hv jj 54 2e l0 s0 5w 4u t4 l8 3o ex fy ep sw 8h hf ak mw ba 3i c0 vu 2q 9f eu o7 9n j9 sr bt 15 zv ln 9r vq 06 mk z7 5g rc z0 3e 65 kv hw 0j dh wk ri vi t0 fi yw xq kn ak cl sd ui pd 4i qw nb 5k 1j 75 e5 c5 ea ad gt b3 ry 1a bp 8m zb ye d5 sl p9 f5 0e o2 zv i9 4h 1x tk 9d 68 0c xh 1p hb bn cz i0 y9 j3 os uj z2 9x oq yv hc bg zk s1 25 s5 y3 yb 9a cw we fz nn ku od ne du zk 8d cu tl 6j 27 mi 42 tx jo 3j 47 sn 4q 26 8e 8x w6 ww 6v o3 0k 59 qo 0t ry im ig ib l5 wt bp fn w9 gx mt 1v fq cg 3l vb ny 0a iu ke 43 es f0 n2 ht ek p5 yd 8n 6r 5u kd so bm il h4 ns ev bh 75 c1 tl 8h 2k yp qj 7m 3q 79 fx hk 2n vs 5x rk 0b w8 rj wh me dm gx Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom - Auto Service Manager
Strona główna / Części / Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom
Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Kontrola stanu zawieszenia w sezonie zimowym zapobiega kosztownym naprawom

Coraz więcej kierowców rezygnuje z sezonowej wymiany opon na rzecz opon całorocznych. Podzespoły samochodów wymagają jednak regularnych kontroli, szczególnie zawieszenie. ZF Aftermarket dostarcza nie tylko części zamienne zawieszenia, ale również aktualną wiedzę techniczną w tym zakresie.

Dalekie podróże samochodem z rodziną i bagażami to dodatkowe obciążenie dla podzespołów, które często muszą sobie radzić przy osiągniętej maksymalnej ładowności pojazdu. Dodatkowo, drogi w wielu krajach wybieranych na zimowe destynacje turystyczna, są często w złym stanie. W rezultacie sprężyny zawieszenia, amortyzatory i części zawieszenia są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Częste hamowania podczas pokonywania górskich odcinków sprawiają, że wszystkie układy zawieszenia pracują w górnej granicy swojej wytrzymałości. Warto wiedzieć, że po letnim okresie kontrola stanu zawieszenia naszego samochodu jest wręcz konieczna, w celu zapewnienia nam bezpieczeństwa.

Pracownicy warsztatów sprawdzają zawieszenie w ramach sezonowej wymiany kół, określając przy tym potrzebę wymiany hamulców, elementów zawieszenia, sprężyn i amortyzatorów. Jednak, wraz z rosnącą popularnością opon całorocznych, sezonowe wizyty kierowców w warsztatach stają się coraz rzadsze.

Właściciele warsztatów stoją więc przed wyzwaniem znalezienia nowych sposobów przekonania klientów o konieczności wizyty w warsztacie. Sprawdzanie zawieszenia jest tego dobrym przykładem, ponieważ nawet niewielkie uszkodzenie poszczególnych jego elementów, może prowadzić do kosztownych napraw ze względu na korozję spowodowaną obecnością soli na drogach w sezonie zimowym. W kontaktach z klientami pracownicy warsztatów mogą uwzględnić następujące informacje o uszkodzeniach:

Przykład 1: Jeśli wyrzucony spod kół kamień uszkodzi osłonę gumową, woda i sól mogą dostać się do połączeń drążka kierowniczego i przekładni kierowniczej. Rezultatem tego zjawiska będzie powstająca na zębatce korozja, której szorstka powierzchnia przetrze uszczelkę. Utrata oleju przekładniowego i awaria wspomagania kierownicy stają się w tym procesie nieuniknione. Nawet elektryczne układy kierownicze nie są w pełni zabezpieczone przed takim uszkodzeniem, ponieważ ich skorodowane części mogą skutkować w powstawaniu uciążliwego hałasu, sztywności elementów i innych problemach .

Przykład 2: Tłoczyska amortyzatorów i sprężyny zawieszenia również są narażone na uszkodzenia powstałe na skutek uderzeń kamieni lub innych elementów, które mogą dostać się pod koła. Małe wgłębienia w chromie tłoczyska mogą doprowadzić do uszkodzenia uszczelnienia. W dalszych konsekwencjach prowadzi to do wycieku oleju, a tym samym do utraty możliwości tłumiących amortyzatora. W przypadku sprężyn zawieszenia, występowanie miejscowych ognisk korozji prowadzi do uszczuplenia zwoju, a w dłuższej perspektywie sprężyna może w takim miejscu pęknąć.

Przykład 3: Podczas kontroli układu hamulcowego, serwisant powinien nie tylko zwrócić uwagę na stan zużycia jego elementów, ale również na uszkodzenia oraz pęknięcia powstałe na tarczy hamulcowej. Dzieje się tak, ponieważ kamienie i inne ciała obce dostające się pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy. Wpływa to na nierównomierne zużycie tych elementów.

Przytoczone tu przykłady pokazują, że sezonowa kontrola samochodów wyposażonych w opony całoroczne jest również konieczna. ZF Aftermarket zapewnia wsparcie warsztatom, dzięki bogatemu asortymentowi marek Lemförder, Sachs i TRW, których części zapewniają pełne pokrycie wszystkich elementów zawieszenia. Oferta ta obejmuje układy kierownicze, zawieszenie, amortyzatory, hamulce tarczowe i bębnowe oraz elementy gumowo-metalowe. ZF Aftermarket wspiera również dealerów motoryzacyjnych, udzielając informacji technicznych oraz instrukcji montażowych. Dzięki programowi bonusowemu ZF pro[Points], warsztaty niezależne mogą zbierać punkty za każdym razem, gdy kupują części zamienne od koncernu ZF.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry