Home / Warsztat / INSTRUKCJA MONTAŻOWA KYB: PEUGEOT 207 – PRZÓD

INSTRUKCJA MONTAŻOWA KYB: PEUGEOT 207 – PRZÓD

Peugeot 207 [02.06-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Okazuje się jednak, że wymiana amortyzatorów w tym pojeździe nie jest taka prosta jak mogłoby się wydawać  – głównie ze względu na zastosowanie sprężyn typu „Side Load“ o hiperbolicznym kształcie, oraz dodatkowe czynności montażowe, które należy wykonać.

Przewidywany czas wymiany amortyzatora osi przedniej na jedną stronę w Peugeot 207 [02.06-] wynosi 1h:30min.

 

Czy wiesz, że…?

Co piąty samochód opuszczający linie produkcyjne na całym świecie posiada amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.

Amortyzatory KYB projektowane na rynek części zamiennych, produkowane są w tych samych fabrykach oraz przy wykorzystaniu tej samej technologii i systemów kontroli jakości, co amortyzatory montowane jako oryginalne wyposażenie fabryczne.

 

Poniżej szczegółowa instrukcja dla demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Peugeot 207:

 

  1. Zdejmij koło.
  2. Wyjmij zawleczkę zabezpieczającą osłonę nakrętki półosi napędowej.
  3. Załóż ponownie koło i opuść pojazd na podłoże.
  4. Poluzuj nakrętkę mocującą półoś napędową.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”1″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

  1. Ponownie zdejmij koło.
  2. Odkręć śrubę mocującą przewód hamulcowy.
  3. Z gniazda mocowania wyjmij przewód czujnika ABS.
  4. Odkręć nakrętkę mocującą łącznik stabilizatora.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”2″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
  1. Odkręć i wyjmij śrubę zabezpieczającą sworzeń wahacza.
  2. W celu wyjęcia sworznia wahacza ze zwrotnicy użyj specjalistycznego narzędzia.

 

  1. Odkręć nakrętkę i za pomocą ściągacza zdemontuj końcówkę drążka kierowniczego.

  1. Odkręć nakrętkę mocującą półoś napędową i za pomocą specjalistycznego ściągacza wyjmij ją z otworu piasty przedniej.

  1. Odkręć i wyjmij dolną śrubę mocującą amortyzator.
  2. Za pomocą specjalistycznego narzędzia rozszerz otwór mocowania amortyzatora w zwrotnicy.
  3. Teraz możesz wymontować amortyzator ze zwrotnicy.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

  1. Zdejmij zabezpieczenia oraz zdemontuj wycieraczki.
  2. Zdejmij gumową uszczelkę maski przy podszybiu.
  3. Wymontuj kratkę pasa podszybia.
  4. Teraz możesz odkręcić górną nakrętkę mocującą kolumnę amortyzatora (przytrzymaj amortyzator jedną ręką aby nie upadł).

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

  1. Wyjmij kolumnę amortyzatora od dołu i umieść właściwie w odpowiednim ściągaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontuj wszystkie elementy i sprawdź dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących: górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo-ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”5″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

  1. Na dolny zwój sprężyny załóż osłonę transparętną.

 

  1. Pamiętaj o odpowiedniej pozycji sprężyny zawieszenia w dolnym tależu oporowym. Zakończenie dolnego zwoju należy dosunąć do ogranicznika pionowego.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”5″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

  1. Pamiętaj o odpowiednim umieszczeniu sprężyny typu side load w ściągaczu.
  2. Po sciśnięciu sprężyny umieść nowy amortyzator, zestaw montażowy górnego mocowania oraz zestaw osłonowo-ochronny w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą i zmontuj całą kolumnę. Podczas dokręcania nakrętki trzpienia tłoczyska używaj klucza dynamometrycznego i stosuj właściwy moment dokręcania.

 

UWAGA: Pamiętaj o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie używaj narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju a w rezultacie do uszkodzenia amortyzatora. Używaj tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.

 

  1. Zwróć uwagę na odpowiednią pozycję górnego zestawu montażowego – opcja z kołkiem ustalającym.

UWAGA: Jeśli górny zestaw montażowy występuje bez elementu ustalającego w miejsce kołka należy wsunąć trzpień (typu wbijak) aby unieruchomić górny zestaw montażowy podczas dokręcania nakrętki mocującej kolumnę amortyzatora.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”7″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

  1. Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu.

 

 

  1. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonuj w odwrotnej kolejnosci jak przy demontażu, pamiętając o stosowaniu odpowiedniej procedury montażu z zastosowaniem właściwych momentów dokręcania.

 

  1. Po opuszczeniu pojazdu na koła dokręć górną nakrętkę mocującą amortyzator właściwym momentem.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”8″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”20″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”1″ slideshow_link_text=”[Show slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.

 

KYB zaleca aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.

 

Zobaczy film jak dokładnie dokonać wymiany amortyzatorów osi przedniej w samochodzie Peugeot 207 [02.06-],

 

www.kyb-europe.com

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *