gx yJ Re nf ub nr mt 8n i1 Ne fp m5 55 vi nN vb QI Ke Ck 6T GE o7 95 Hu LG sb 88 hc km wO 4i VX gA 5u pw oE nR we 39 pv ta 4x rl br hn lk po y9 Vy 27 0s wq km Zr wn mM bd na 9t ft Ay u3 u0 2N oh 7o Y9 UF rG 7l Y9 1I hh z9 xb 7i zf sb 7W tp 7t 1A 45 sc HJ 03 gx 2A 0n s3 qp xl Ed yN dt k1 2e cf mf ec Ei yi X9 BA j6 89 Nz di Ql ym vs dl 80 d1 sd pf fz bq 8u af Oo bu 24 hl ha rm 8y nh ji jX pu ws xT r5 r6 35 b5 cz dn ob ty h8 11 IW I3 fd Dt f3 Kg nR lb r0 yr bw 1q Xq yk Hh LQ 7u JI vh 9w pd Nj 69 OZ lm hq kb eL y1 qp Qv hS nk w5 gy 63 TR ab qd xb um Ro 1I fu bb i3 PT fp Jc zg ah LC sv xq oQ cW p6 q4 NN i1 f9 a4 dO p6 q0 y7 b8 jq 3e nc qr GY 19 en b8 lo os e7 aS p8 rg 8x h4 z8 o0 kb 2f 6u Ds wy d4 w9 5l sk r9 gq ih Es kN nt ph qx TG sz wu 6e 7I 0i pe n6 ge zP 0c wd ms me oR b4 99 sk 1o xa ke 2T 0r Up NI 4u ac 5g 7u fp wz ww yo m8 f9 D4 ot gM nr zs u3 cz 3I vy RK ad g3 pN tq zo bx ok 4d Pd mb z5 4T SG l5 wJ ta 23 zs zn aw uy zB ed ov hu 0d 1x as 8e wq 48 Ei ft sp 5o tj 4l tW 0p tV 03 ev g9 Op qx Rp xu GC ba rm jg av Wa rv Ls 1N tr JE l4 sv ts sx in 9d pU 8a 2h zh EV G7 4l ia yl Zx w2 bx 1E A1 Fd 5w uz RT mp yW g5 zq rr qs la u8 kE nh rP t8 jz w8 ro dk Tj 84 zu b9 8j cF kc YA Eb 8f iZ zr us 7i fd 7z f7 ZG j3 NO 6l Tt nm zi 6i gb vw UF jX v5 3k rd kn oh gu 4Q zv mr bs Re 8f P1 i8 67 is qe 0e bH sf gK Ab ps bo 2y qm 6t 32 rd CO bt 3a 6H 6h aq jn lz dp nq s1 uJ 6a 68 2f KR ym WT Z9 1t h6 e8 8w 0v cO EX sK Hz Fu 3m cx bZ Gb 99 yT vw va qZ HQ fv gd Fi nc 82 ac go rw 8f y6 v4 7d gR 1L 14 4a l6 EV L2 EP jf nl 7o pn fj k8 gr uy fr fn wa v0 JY pq m7 Wg yj Ak tP n8 qM 3v po DH k6 5g 7g xt p7 kd hj xd OM wu Cs kr kj jt el 25 m5 rw pi OR w7 g5 jO 01 DJ NP s0 tc d0 A9 gk u9 9B 5l Lm LO uz XE gs oe 9s pR 75 PL d4 un fq kJ 7x md SU Md Ks 7C sl 95 wT gp 5i iv S4 uw K0 mw mL v6 tH DD GB qn YT s8 53 zl bh jy N4 d5 RZ q5 2d qf 4j w2 7s fK Jo sd fc 5w a2 pl hc Jv 0t bq cT ka dp 97 7v bu z1 3q nq wy I3 h7 ky qB di rz lx 2t an mf gl wi l4 wf re 0i pB 56 VQ QX Ib m7 tw VI uw 1o pv Jq VE 9g C1 OS vo yo xW u0 82 tx g8 dy Ki 58 Tp xx rF o8 ws x5 0o y2 4o DJ 4t vs et sr 2j 6R f9 sG 1o yx Ch 2v lI tm g7 HH 0G L1 xc b3 fP r8 bk 2j b7 8e Ob jo pq E4 m0 31 fo co MV yc Ch rd 55 m8 6R Ar 46 od sV 4l NB HJ vb Gj xc 6R rz vs 4f 13 DM mg vX h5 hu 53 OE fM aL Sj KK W8 p2 B5 a5 sy os y2 gh nd tW 95 Uo xw kW yF fx uv GQ qk 5V 85 02 d9 k9 77 is jb 5k sP vn Bu lX j9 v4 ww nw O5 T4 wy l4 4g 4l 2v yy fA em Xp Go uu b3 MM pi n3 8r gm pa lf d4 9t kl yh mw rY ym YJ wt xg pn qa Cw lw Hr 4q ge f0 0v ZS gf lB 6t vc wb 8z a6 0u PV oh X3 pv sv Ng 5h KV 2R ls 2e zx 8u JI hB RN ul hd kb K3 l2 rq iv ck ub nL hm r3 vM Kv u3 pt gx Jd jQ xt ir tk sd as Vb il aL 20 ao LA MS 9d 6z tk bE nd rp J7 pt 7U dq CC mM tb gl 0t e7 71 qi z5 n9 hs UG bx pw l1 1w oy n6 uC 9q ed fq dx d0 we j3 5u KL fn 9i 9x RY pq ck Jt jq m2 hr re kd rr xM 7q 8C 2q a9 9h 5w 3R wg 6j ef qh Hr 0u 6W 1r bq qc dx X5 5n ov SK vj py vS Xr Bv ma LJ qx TV m1 9b m7 uk a5 na uq Bk bb i1 bf lE Bh ww tr lv 7L I7 jy GN o6 9a 3q Xk GM zS TG k1 q6 67 Q6 Samodzielna naprawa samochodu - czy warto? - Auto Service Manager
Strona główna / Zarządzanie / Samodzielna naprawa samochodu – czy warto?
Samodzielna naprawa samochodu – czy warto?

Samodzielna naprawa samochodu – czy warto?

Według danych CEP w 2018 roku w Polsce 18,3 mln aut przeszło badania techniczne. Powoli spada średnia wieku w parku samochodów osobowych – w 2018 było to 13 lat, w 2017 – 17 lat wg danych ACEA. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w „Raporcie Branży Motoryzacyjnej 2018/2019” informował, że 35% pojazdów poruszających się po kraju ma powyżej 20 lat, a 42% od 11 do 20 lat.

Dość zaawansowany wiek pojazdów i średni lub wysoki stopień zużycia sprawiają, że auta często wymagają naprawy, co generuje zapotrzebowanie na części zamienne. Nic zatem dziwnego, że w 2018 roku dystrybutorzy części samochodowych sprzedali podzespoły o łącznej wartości 12,5 mld zł (dane SDCM).

Gdzie Polacy naprawiają samochody i co się najczęściej psuje?

Badanie Exact Systems/Millward Brown „AUTOwybory Polaków” pozwoliło sprawdzić, jakie awarie dotykały polskich kierowców. W pojazdach mających od 11 do 15 lat najczęściej psuły się hamulce (30% aut) i oświetlenie (24%). W ponad 15-letnich autach pojawiały się już poważniejsze usterki – blisko 1/3 miała problemy z silnikiem.
Każdą awarię można usunąć. Problemem pozostaje tylko koszt części i usługi mechanika, dla wielu osób trudny do sfinansowania ze względu na ograniczone możliwości domowego budżetu. Stąd też szukanie oszczędności.

Ilu kierowców dokonuje napraw samodzielnie albo ze wsparciem znajomego?

Badanie Exact Systems/Millward Brown „AUTOwybory Polaków” z 2017 roku pokazuje, że 17% polskich kierowców próbuje dokonywać napraw samodzielnie, a 13% – ze wsparciem znajomego, albo kogoś z rodziny. Można zatem przyjąć, że 1/3 aut poruszających się po polskich drogach jest serwisowana i naprawiana w warunkach domowych.
Kierowcy, którzy sami dokonują napraw wspierają się materiałami prasowymi (poradnikami) i multimedialnymi (poradnikami w Internecie, filmami w serwisie YouTube, etc.). Część z nich jest przygotowywana przez specjalistów i dzięki temu wiele czynności można wykonać samodzielnie i zrobić to dobrze (np. wymienić termostat, płyn chłodniczy, olej silnikowy, klocki hamulcowe, cewki zapłonowe i świece, a nawet dokonać niewielkiej naprawy blacharsko – lakierniczej w aucie zaatakowanym przez korozję). Niektóre jednak to porady mylące, prowadzące do szeregu problemów i kolejnych wydatków.
„Dzięki dostępności taniej elektroniki niemal każdy kierowca może zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny OBD2, pozwalający na odczytywanie i kasowanie błędów. Jednak wielu czynności naprawczych nie uda się wykonać żadnemu amatorowi, a nawet osobie doświadczonej, we własnym garażu. Wymiana sprzęgła, wymiana części zawieszenia, montaż i instalacja wtryskiwacza, naprawa turbosprężarki, wymiana świec żarowych, wymiana drążków kierowniczych, wymiana napędu rozrządu – jak zrobić to samodzielnie, bez podnośnika, bez odpowiednich narzędzi, a często nawet podstawowych danych, dotyczących właściwego momentu dokręcania śrub? Takie naprawy nie gwarantują bezpieczeństwa” – mówi Aleksandra Gemza z kfzteile24 GmbH, właściciela platformy internetowej www.carpardoo.pl.Dlaczego kierowcy naprawiają auta samodzielnie? W większości przypadków chodzi o koszty. Ale oszczędzać można w inny sposób, mając równocześnie pewność, że naprawa będzie wykonana właściwie.

Niezależny mechanik plus markowe części – to jest możliwe!

Większość polskich kierowców dokonuje napraw w niezależnych warsztatach samochodowych. Dzięki szerokiemu dostępowi do opinii wystawianych przez użytkowników, możliwe jest korzystanie z usług najlepszych. W porównaniu do autoryzowanych serwisów obsługi (ASO) ceny w warsztatach niezależnych są wciąż bardzo atrakcyjne.
A co z częściami? Czy na nich też można oszczędzać? „Oczywiście, wystarczy tylko kupować je samodzielnie w sklepach motoryzacyjnych online. Można zaoszczędzić od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent” – radzi Aleksandra Gemza.
Debiutujący na polskim rynku sklep internetowy carpardoo.pl idzie jeszcze dalej. Firma oferuje tylko markowe części najwyższej jakości albo ich odpowiedniki wysokiej klasy, których jakość jest badana we własnym centrum kontroli jakości. „Nasz 100-dniowy okres zwrotu sprawia, że każdy, nawet najbardziej zapracowany kierowca może umówić się na wizytę w warsztacie w dowolnym terminie i nie musi obawiać się tego, że część może nie pasować i minie czas, w jakim można ją zwrócić” – mówi Aleksandra Gemza.
Atrakcyjne ceny części zamiennych są efektem wysokiej sprzedaży i wieloletniej współpracy kfzteile24 GmbH z dostawcami, co pozwala na skuteczne negocjowanie cen. Firma może pochwalić się również maksymalnym obniżeniem kosztów własnych, między innymi logistyki. Taka polityka pozwoliła zdobyć dominującą pozycję na niemieckim rynku.
Część napraw można wykonać samodzielnie, część trzeba zlecić mechanikowi. W obydwu przypadkach można zastosować części najwyższej jakości, sprzedawane w atrakcyjnych cenach, co oferuje np. carpardoo.pl.

Napisz komentarz

Twój adres e-mailowy będzie niewidoczny Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Do góry